Alla inlägg under november 2011

Av zanna - 29 november 2011 13:29

Jag trodde att jag var ledig i helgen men icke. Sa.till chefen att jag kunna jobba xtra i helgen o det behövdes med då berättade hon att jag redan jobbade. Usch vad sur jag blev. Hur kan jag ha lagt schemat så konstigt.. Jobb tors fre lör å sönd.. Å så ska jag jobba mån på hemtjänsten. Dom kan jag inte tacka nej till när jag trivs så bra där å det är ju så.himla roligt oxå. :-DIdag när vi gick ut så sa Alma: jag gå Anna. Å så gick hon. Så vi gick dit så hon fick leka med bilen å så fick jag en kaffe. När vi skulle gå därifrån så blev Alma arg för hon ville vara kvar men vi får väl gå dit nå mer. :-DÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3Puss kram

Av zanna - 29 november 2011 13:29

Jag trodde att jag var ledig i helgen men icke. Sa.till chefen att jag kunna jobba xtra i helgen o det behövdes med då berättade hon att jag redan jobbade. Usch vad sur jag blev. Hur kan jag ha lagt schemat så konstigt.. Jobb tors fre lör å sönd.. Å så ska jag jobba mån på hemtjänsten. Dom kan jag inte tacka nej till när jag trivs så bra där å det är ju så.himla roligt oxå. :-DIdag när vi gick ut så sa Alma: jag gå Anna. Å så gick hon. Så vi gick dit så hon fick leka med bilen å så fick jag en kaffe. När vi skulle gå därifrån så blev Alma arg för hon ville vara kvar men vi får väl gå dit nå mer. :-DÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3Puss kram

Av zanna - 28 november 2011 08:09

den här veckan så jobbar jag bara tre dagar å sen har jag semester i 4 veckor. =) ska bli skönt då alfonz fortf inte har nån ordning på sin sömn. =( men jag har lagt mej tillgänglig för jobb så jag kanske får jobba ändå. =)


igår så vann jag en tävling hos tag-foto så på freda så på freda så ska ungarna fotograferas. jag gruvar mej för det. alma är ju inte direkt förtjust i kameran så det kan bli en mardröms fotografering. de ska fotas i tomtedräckter så jag hoppas att vi har nån som passar alfonz oxå. har inte köpt nån dräckt åt honom för vi fick ärva en jätte fin pepparkaks dräckt till honom. =)


i helgen så har vi ju bara haft ett barn hemma. det har varit så tyst i huset. alfonz sov ju hos momma från freda till lörda å det hade gått bra. han hade bara vaknat en gång å sen sovit fram till sju. typiskt att han skulle ha en sån bra natt borta. =) alma sov hos momma från lörda till sönda å det hade oxå gått bra. dom hade gått ut på eftermiddan å lekt lite i snön men alma hade blivit så förskräckt av att det snöade i hennes ansikte att hon bara skrek men när hon vande sig så gick det bra. jag å alma passade på att gå ut lite på kvällskvisten oxå. efter 45 min så sa hon "jag gå in" så hon gick in. det var väl inge skoj att det var mörkt även om gårdslampan var tänd. å den lyser ju upp hela byn. =)


abbe kom hem från sin mamma igår, han har varit där i helgen. han började med å bryta ihop å bli jätte ledsen för att hans tandborste var borta så han var nog ganske trött tror jag. =)


nä nu ska jag ta å ägna mej åt de två små. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 


puss kram

Av zanna - 25 november 2011 21:15

Jag är inte så teknisk av mej men ett godkänt till mej som lyckas blogga från mobilen. :-D. Blir inge mer skrivet än såhär då jag redan skrivit. :-DÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3<3<3 Puss kram

Av zanna - 25 november 2011 20:01

i helgen så kommer vi bara att ha ett barn hemma, alfonz ska för första gången sova borta, han ska sova hos momma så jag får sova en natt. abbe har åkt till sin mamma å kommer hem på sönda så i natt är det bara alma hemma men imöra så byter affe å hon plats. då kommer affe hem när jag slutat jobba å alma ska få sova hos momma. är så himla tyst å tomt i huset. ingen som springer efter mej å säger zanna zanna vet du vad. =) det är vår abbe det. =) ingen som kryper omkring på golvet å låter å drar mej i byxorna. =)

men alma behöver lite tid med oss, hon kommer lite i skymundan. så idag så tog vi å köpte lite pepparkaks deg å en kavel med tillbehör så vi kunna göra pepparkakor, hon var inte så intresserad av å göra dom utan hon åt degen men när hon insåg vad vi höll på med så började hon oxå. =) så himla söt å mjölig. =) köpte även den nya blixten filmen som vi tänkte att hon kanske tyckte om eftersom hon älskar bilar men hon satt i 15 min kanske å såg sen så var det färdigt. ibland så önskar jag att hon kunna titta på en film lr på tv´n bara så man hann göra nå men inte hon inte. hon ska vara med på allt. =) gull ungen min.

saknar min lilla alfonz jätte mycket nu, men det är väl alltid värst första natten som dom sover borta å sen brukar det gå bra. han bokat momma den 10e dec oxå för då ska karl å jag på julbord. =)


annars så händer det inte mycket, jobb jobb jobb.. tänkte ta på mej å jobba på sönda oxå men det kunna jag inte. 

var till vår ängel cappe å hälsade på härom kvällen men det kändes inge vidare, stenen är på lagning å så glömde jag tändaren hemma så jag kunna inte tända nå ljus heller. =( blev bara fel.  men det går nog bättre nästa gång jag far dit. =)


til veckan är jag ledig två dagar så då ska jag försöka att få håret fixat igen, har en sån ful utväxt så snälla mickels skulle hjälpa mej om vi hittade nån tid som passade. =) kanske skulle ha tagit å klippt mej lite oxå men det har jag inte riktigt tid med. får ta det sen nån gång. kanske närmare jul. =) vil spara ut håret igen så nu är det bara å bita ihop å toppa det ibland. 


nä nu ska jag ta å kolla hur det går i hockeyn men nu har jag skrivit nå rader igen. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 22 november 2011 18:03

en vän till mej har längtat efter att få ett tredje barn, det blev ett tredje barn men det ville sig inte längre än till vecka 18-19. (?) det visade sig igår att det lilla hjärtat inte slog, det skulle ha kommit en liten kille till deras familj i maj. mina tankar kommer att vara hos er den närmaste tiden. <3


idag har jag jobbat på hemtjänsten å det har varit hur skoj som helst. har längtat efter å få jobba där å idag så fick jag det. blev til frågad om igår oxå men jag skulle iväg med de två minsta på bvc kl 11 å det gick ju inte då. =( hoppas att få jobba där igen snart. =)


har inte så mycket mer å skriva. har tankarna på annat håll idag. =


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 18 november 2011 13:01

det ahr hänt en del sen jag sist skrev å det orkar jag inte ens gå in på... nån som jag tycker väldigt mycket om har sårat mej så så fruktansvärt å jag kommer inte att kunna förlåta det eller umgås som vanligt nå mer. men det är itne min huvudvärk.


annars så jobbar jag å det går fortf bra, ska äntligen få gå in på hemtjänsten å jobba en dag till veckan oxå, som jag har längtat dit. ska bli hur skoj som helst. =) hade kunnat få jobba på månda oxå men då ska jag vara med de två små på bvc på förmiddan så då går det ju inte å jobba dag. =( 


blev överraskad med kläder av karl nu i veckan, jag köper inga kläder till mej själv så då tyckte karl att han kunna köpa det till mej å det var jätte fina kläder. =) kläder jag aldrig skulle köpa själv men kläder som jag ändå trivs i. =)

igår så unnade jag mej själv en dyring parfym oxå. ååå vad den lukade gott. =)


affe tar sig nu fram obehindrat å nu är det till att jaga honom oxå. jätte kul å se honom. han är ju så liten men ändå så stor. han går efter möbler oxå. jag vet inte hur många bulor han har skaffat sig vid det här laget men han lär sig ju hur han ska göra oxå för att det ska gå bra. =) min lilla kille börjar bli stor. =)


nä nu ska jag fortsätta att skriva, förhoppningsvis nån rad varje dag.=)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 1 november 2011 14:05

idag så har jag bakat en väldigt massa bullar å gjort tårtbottnar. för imöra är det vår lilla almas födelsedag. den första laddningen med bullar bev gigantiska å den andra omgången blev normal stora men ack så goda dom blev. =)

ja imöra så blir alma hela 2 år, tiden har gått så otroligt fort. var har tiden tagit vägen nånstans. det var ju alldeles nyss som hon föddes å var så liten. men nu pratar hon en massa å det kommer 1 nytt ord för varje dag som går. =) igår så hjälpte hon mej att packa upp varor när vi kom hem från stan, å hon tog jucie förpackningen å den är ju STOR. å då sa hon "ja ä stak" hon är så himla duktig. =)


sitter nu å väntar på karl som har åkt å handlat å så skulle han fara in i ovansjö på en kaffe så det dröjjer nog ett tag till innan han kommer hem så då ska jag passa på å vila mej lite medans barnen ligger å sover. dom var som vanligt uppe kl 06 imorse så jag hoppas att dom sover en stund. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards