Alla inlägg under april 2012

Av zanna - 26 april 2012 13:55

alfonz är verkligen vår lilla olyckfågel, han råkar ut för allt. i tisdags kväll så jobbade jag å när karl har ringt mer än en gång då blir man orolig å jag ringde upp. då hade lilla affe tagit en kaffe kopp i handen å skulle springa efter dom andra två å for ut för trappan på bron. det är inte högt men ändå så lyckades han falla så illa att han fick världens bula å ett avtryckt av gallret i pannan, å ett mindre fint jack i hakan. =( nu ser det ut som om han är misshandlad för storasyter alma råkade putta honom rakt in i vedlåren så han fick ett sår å blåmärke på kinde. innan det så har han haft hjärnskakning å blivit klippt i ett öra. denna kille kommer att bli härdad som stor, han kommer knappast att gnälla för minsta lilla som dom andra två gör. än så länge så har han inte råkat ut för nå större olyckor på dagis å det är jag ganska nöjd över. =) 


idag så har jag suttit å tittat på vagnar å jag har hottat den perfekta vagnen för bra pris. en kopia av en phil&ted´s vagn å jag vill verkligen ha den. den var så himla fin å jätte billig. =) så nu är det bara att invänta skattepengarna så jag kan köpa den. visserligen så är det en beställningsvara å beräknades att komma in på lager under vecka 22 så visst kan jag beställa den nu men jag måste prata med karl igen oxå så vi kan komma överens om vilken av dom andra vi ska sälja eller om båda ska säljas. har lite ångest av å sälja dagis vagnen för den är ju almas som jag köpte sprillans ny till henne när hon föddes så den vill jag gärna ha kvar även om jag inte tycker om den å även om vi inte ska ha nå mer barn. inte nu iaf. =)


till helgen så ska vi fara till till stora staden birsta å införskaffa oss en cykelvagn. bättre å ha en sån än två "sittsar" för det kommer ju inte hända altför ofta att vi cyklar tillsammans allihop. jag kommer ju att vara hemma till sommaren å karl kommer som vanligt att ha 5 veckor semester så då kan jag ju cykla med barnen ner tillstranden istället för bilen. det kommer att bli så himla bra. =) jag ser verkligen fram emot den här sommaren. mer än vanligt för det är så mycket som vi ska göra. som vi har planerat in. 

ingen/inget kan få mej att tvivla på den här sommaren. skulle det regna hela sommaren så skulle jag iaf se fram emot den. =) jag å abbe ska börja med grönan resan å sen kommer det att bli fler resor. skoj skoj skoj!!


nä nu ska jag ta å kolla de små som ligger å sover. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 20 april 2012 12:47

igår så jobbade jag min första långtur sen jag gick upp till 75% å det gick bra. skönt å ha en 13-21 tur. tycker mycket bättre om dom än att man slutar kl 16. synd är det om småttingarna som då börjar på dagis 10.30 för jag hinner inte få dom att både äta å sova innan kl 13. så då fick jag lämna dom till lunch på dagis.


när jag slutade igår kväll så for jag å hämtade en växa säng, momma har bytt ut resesängen mot en större eftersom alma vägrade sova i resesängen. så nu har hon en egen säng hos momma. =) tror alma kommer att bli super glad när hon får se den.


skulle behöva göra nånting åt hemmet idag men jag har tappat orken då småttingarna varit på uruselt humör idag, hoppas att dom blir gladrare när dom har sovit en stund. alma har en tendens att kliva upp tidigt fortf å det orkar hon inte riktigt med å affe vaknar när alma leker på sitt rum för då står hon å ropar på pappa å abbe. idag var det en sån morgon. =( ser fram emot sommarlovet för då kanske hon lär sig att sova länge igen. =) affe å abbe kan redan det så det är skönt.=) vaknade i morse av att affe satt i sängen å sa "pappa pappa" nu börjar han prata oxå. =) kan redan flera ord å med tanke på hur dom andra två pratar så kommer han nog att prata mer ganska snart. =) 


idag så ska abbe å oskar ta tåget till hudik själva å sova hos faster ruth å erik. jag är jätte nervös för denna tågresa men alla andra har förtroende för dom två så då får jag ju ge mej.. orolig "mamma" är vad jag är. hoppas att det går bra å att dom kommer rätt så dom inte hamnar i gävle. pratade med abbe om det imorse innan han for till skolan men abbe ser allt så positivt så då blir jag bara töntig. hihi.  "om vi råkar åka för långt så ringer jag bara till erik" säger han. =) "jag åker ju buss själv" han är rolig han. =)


nä nu måste jag nog ta å göra nån nytta. man blir ju bara trött av att sitta här å vi har hela långa dagen kvar. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 17 april 2012 12:12

idag är det en speciel dag, det är prins caspians födelsedag. han skulle ha blivit två år idag.

vi var till caspian igår å tände ljus å lämnade en liten present. en liten boll med armar å ben. =) han skulle nog ha tyckt om å leka med belle nu om han hade fått stanna med oss alla. =)

igår när vi var på graven så frågade jag alma om hon visste vem som bodde där.. klart å tydligt så sa hon: cappe bor här! hon brukar vilja titta i hans album som vi har ståedes på en hylla i vardagsrummet så då tittar vi å jag berättar för henne vem det är. "sen, suss å cappe" säger hon när hon tittar på bilderna.

jag önskar att det vore annorlunda, jag önskar att han hade fått stanna med oss. två år har gått fort å jag antar att tiden kommer att fortsätta att gå fort, hur mycket jag än önskar att vi kunna stanna på den 17e april för 2 år sen. 

varje gång jag lägger affe i sin säng så dyker caspian upp i mitt huvud, affe fick ett "spjälsängs skydd" med två pingviner på när han föddes, en som caspian hade haft. den kommer att få vara med affe i hans säng tills den dan affe väljer att ta bort den. =) grattis på din dag lilla vän. =)


KÄRLEKEN ÄR! <3

Av zanna - 16 april 2012 13:01

igår var det ju så fint med värme å sol så vi var ute hela dan med undantag för mat å tupplur. vi krattade lite å så gjorde vi om en rabatt under vardagsrums fönstret å det blev så himla fint. vi flyttade ut den från väggen å så tog vi bort flera blomgrupper så nu har vi bara tre stycken kvar i den så nu kan dom växa sig större. flytta en liten bomma till kitteln så vi har nå fint i den oxå. nu är det bara å vänta på att det ska blomma. =) idag så har jag grävt en grop för nu ska jordgubbsplanten ner i marken så jag slipper se pallkragarna. =) så kan dom växa mer fritt oxå å bli större å finare å så blir dom lättare att sköta. =) sen när det är klart är det dags att ta tag i rabbaten under köksfönstret så det blir nån ordning på den oxå. har varit lite trångt å poa på med den när pallkragarna har stått i vägen.. senare så ska det planteras fina blommor i dessa fula rör som vi har vid infarten å hängas upp amplar på bron. kommer att se ut som en djungel här när det är klart med fin kommer det att bli. =) har en sån otrolig energi nu när det går att vara ute hela dagarna å när jag vet att jag ska vara hemma HELA långa sommaren!! härligt härligt.


i helgen så hade vi två systar till karl här med respektive, barn å reine här på grillning. hur skoj som helst. =) tack för det. orkade mej inte vaken längre än till 23 å alma kämpade sig uppe tills kl var 22.30 tror jag. tänkte att jag skulle få sovmorgon i går då eftersom hon var vaken så länge men hon var uppe kl 7.30, affe å jag vaknade 8.30 av att ama slog igång stereon på högsta volym å grabbarna oskar å abbe kom strax efter kl 09. en lugn morgon i ett hus fullt av liv. =) 


i natt så föddes det en liten flicka vid namn elma, stolta föräldrar till denna ursöta flicka är anna å simon. en kopia av sin storasyster greta är vad hon är. så himla söt så nu ska vi äka å snosa bäbis bara dom har kommit hem å kommit in i allt vad som gäller äta å sova. =) grattis grattis till er!!! =)


ikväll så ska vi fara ner till gnarp å fira en liten prins som fyller år imöra. jag jobbar kväll imöra så vi åker dit idag istället. =) =)


nä nu ska jag göra lite nytta igen, har skrivit några rader nu så nu får det räcka. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! =)


puss kram

Av zanna - 12 april 2012 11:50

nu är det snart en månad sen jag skrev, jag har ingen lust att skriva så mycket längre men skriver nån rad nu ändå. =) några läsare kanske blir glada nu när jag har  gjort ett inlägg. =)


här händer det inte så mycket för tillfället. jobbar å sliter å när jag är hemma så roar jag mej med alla barnen. =) försäker att vara ute varje dag fortf, nu tar sig affe fram obehindrat ute oxå trots att kläder å klumpiga stövlar. =) kommer han inte ut så fort som han vill så står han å skriker innanför dörren å vill ha hjälp med kläderna, tar han sist när vi ska ut å när han ser abbe å alma gå ut så blir han jätte arg. hihi han är för söt. =)

alma surrar på som vanligt å är inte tyst en minut. =) om man ber henne vara tyst en stund så säger hon bara nej å fortsätter att surra. =) lik sin bror. =)


påsken har varit nu å jag har jobbat, vi grillade en dag med gun fredrik ann å barn.  jätte trevligt å till helgen så blir det grillning igen å det blir nog minst lika trevligt den här gången oxå. =) synd att några inte kunna komma. men men...


ikväll så är det jobb igen, 3/5 kvällar den här veckan. skulle ha haft en förmidda på lördag men då var det en som ville byta så då gjorde jag det. så då blir jag ledig på lörda å det är ju toppen!! =)


nä nu ska jag ta å göra lite nytta innan småttingarna vaknar. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards