Alla inlägg under maj 2011

Av zanna - 30 maj 2011 13:52

idag så är vi bara hemma å inte gör nånting. var upp till petter å kristina på mörmiddan för jag skulle skrämma upp petter ur sängen. "jag tror att zanna är folkskygg" sa han till kristina men sen så ändrade han sig å sa "skvallerkärring" när jag ville komma å se huset som kristina svär över. =)


har inget å skriva just så jag slutar här. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 29 maj 2011 12:54

att växa upp med bara en förälder gör att man som person blir starkare. man växer upp med en förälder som bryr sig om en till 200%, dom är rädda om en, dom bryr sig om vad man gör för val här i livet, dom bryr sig om en å stöttar en om man skulle råka ta fel väg, sluta i skolan för att jobba, få barn alldeles för tidigt, som ställer upp i vårt å torrt. en del säger att det är synd om barn som bara har en förälder men det tycker inte jag. det är inte synd om mej bara för att jag har växt upp utan min pappa, att bara ha min mamma i närheten. jag har haft en "bonus pappa" som har ställt upp för oss, han har varit hård å sträng men vi har fått så mycket av honom. han har verkligen brytt sig om oss. det har inte varit synd om oss bara för att vi haft en förälder. vi har haft en förälder som ställt upp å stöttat oss i allt vi har gjort.

jag förstår inte riktigt vad folk menar när det är synd om barn som har föräldrar som har separerat, om man tittar på samhället idag så är det säkert 60-70% av alla barn som har föräldrar som inte bor tillsammans. och har man då en bonus förälder så betyder det att man har dubbelt så många som bryr sig. 

jag är lyckligt lottad som har en mamma som brytt sig så mycket som hon har gjort, jag är glad att jag inte haft två föräldrar där en har brytt sig halvhjärtat för då har vi nog haft det svårare än vad vi har haft det.

så till alla er som säger att det är synd om barn som har föräldrar som separerat, tänk om! 


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 26 maj 2011 21:18

idag så har båda barnen varit tagna av vaccineringen från igår. alfonz somnade vid 20 igår å fick i han lite lite mat vid 22 nånting så sen sov han igen å jag väckte honom strax efter 08 imorse. alma blev väckt hon oxå av brorsan men åkte i säng igen vid 09.30 å vaknade inte förns 11.45 stackars barn som måste bli utsatta för dessa vaccinationer å sen måste dom må dåligt men det är ju ett nädvändigt ont. man vill ju inte att dom ska blir sjuka för att dom inte fått vaccinet.

vi fick oss en liten prommis med kristina med barn iaf å jag har fått låna en underbar sele av henne för våran vet jag inte hur den fungerar å hur man spänner fast den utan att det känns som om barnet ska åka i backen. gammal gammal sele. tack för att jag  får låna din kristina! =) när vi gått klart så bjöd jag på kaffe å så fick philip å alma leka lite, lucas sov bort hela lekstunden å var vaken en stund i slutet. vi har fått vara modeller allihop för kristinas kamera åkte fram så nu väntar jag ivrigt på att hon ska lägga ut bilderna. =) spännande. =)

abbe var i vanlig ordning hos jon så han missade allt men han ville inte följa med på prommisen så då tvingar jag honom inte men han blev sur när han fick reda på att philip å lucas hade varit här å lekt med alma för det hade ju han oxå velat. =) men det blir ju fler gånger. =)


ikväll så har jag å abbe varit på villervallen å grävt ner däck å stubbar så barnen får nå mer å leka med. det var en annan mamma där oxå så abbe lekte med hennes "son" så dom såg vi inte så mycket av men den lilla killen ville träffa abbe mer så det får vi väl ordna. =) abbe ville träffa honom igen oxå. =)


nä nu ska ja ta å kolla igenom lite bloggar å lite annat. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 24 maj 2011 16:18

nu är det full fart hela dagarna, det har det varit länge men det börjar kännas nu när barnen vill vara ute hela tiden å jag inte riktigt hinner med att passa alma så då tvingar jag henne inne å låser dörren, så är det nästan hela tiden nu. hon får passa på å vara ute när karl är hemma. =(


imöra så ska dom två små vacccineras, å alma ska även ha läkarbesök, vägas å mätas. får se hur stor hon är nu. =) hon är liten för barn i hennes ålder så vi får väl se om dom klagar på det. =( hoppas att dom båda slipper feber men jag kan nästan säga til 100% att alma får det. men men..


idag så fick jag en inbjudan av en tjej på facebook om en mammaträff för några i gnarp, hon är nyinflyttad å känner inte så många så hon har startat det här själv. tänkte ge det ett försök å se om det är nå annars har jag ju prövat iaf.


har gått å skaffat mej halsbränna känns det som, jag som inte vet hur det är å ha det när jag INTE är gravid så det är en ny upplevelse. men så som jag stressar runt hela dagarna är det inte så konstigt om jag får hasbränna å att jag inte har fått magsår är väldigt konstigt. men det blir till att ta det lugnt nu så kanske den går över. halsbrännan alltså. =)


nä nu ska jag ta å göra lite mat så det blir nån ordning på den här dan oxå. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 23 maj 2011 10:33

i fredags så fyllde karl år så vi började dagen med att stressa. vi åt frukost å for å lämnade alma å alfonz hos mormor å så for jag å abbe til stan för att fixa presenter till karl. å så gjorde vi en massa annat när vi ändå var i birsta.

for tillbax till gnarp å hämtade dom två små å sen hem å äta lunch å fixa iordning tills karl kom hem. jag var in på blomster affären å skulle fixa blommor till karl som dom skulle åka med till honom men jag tror att dom missförstod mej, jag skulle skicka ett bidrag till en fond till en begravning å det kan vara så att dom skickar blommorna (till karl) samma dag som begravningen är så dom får på sig till den dan sen läre jag åka å fråga var bommorna tagit vägen.

det blev inge firande för karl förns på lördan så då kom alla hit å vi grillade å hade det trevligt. =)

jag skulle egentligen ha åkt på brännbolls turnering då men den bev inställd så då var jag med å kalasade istället. =)


igår så var vi bara trötta så vi var lata hela dagen. jag städade undan å diskade å grejjade men sen så gjorde vi inte så mycket mer. jag tog en liten liten prommis med kristina för jag hade ingen ork till nån längre men ikväll så hoppas jag att vi kommer iväg på en längre. =)

slet av min stegräknar i fredags så den räknar inte rätt heller så jag ska åka med den till karl på jobbet idag så han kan laga den så jag får rätt antal steg. annars blir det ju inge bra. =)


nä nu ska jag ta å göra lite nytta medans jag kan. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 19 maj 2011 15:09

idag så har jag varit med alma på förskolansdag. hur trevligt som helst.=)

synd bara att alma var på världens sämsta humör å bara hände å klängde på mej, fick bära henne mest hela tiden. =(

hon vaknade tidigt å så for pappa å abbe till skola/jobb å hon fick inte följa med som hon brukar å då blev det fel sen..

min dag började heller inte så bra. när vi skulle till å åka så hade karl glömt å sätta tillbax almas stol i bilen så jag fick göra det så hon satt ju som en kråka när vi skulle fara, å ingen jacka hade hon heller för den låg i audi´n å den hade ju karl, alfonz ville inte äta imorse å var sur å grinig så han fick fara till mormor å vara där istället för att hon skulle följa med. abbe var på bra humör å hade urkul så det kändes ju bra iaf. =) han kom hem å berättade hur kul det var å att glasbilen kom osv. =) roligt å se hur nöjd dom kan vara för så lite. =) =)


igår så var det fint väder så vi var ute nästan hela dan, jag vände ryggen till i 1 min å går in å när jag går ut igen så ser jag alma komma gående alldeles svart om händer å kring munner, då har hon varit å stoppat in båda händerna i båda avgasrören på celican å sen ätit på händerna.. jag kunna ju inte annat än å skratta men det var ett väldans jobb å få ren henne sen.. men det gick efter många om å men å lite grin å skrik från hennes sida.


ikväll så ska jag med gun på vårruset, jag ska försöka mej på å springa det så jag hoppas att mina fötter håller för det så jag inte får ännu mer skavsår. =) det är några år sen sist jag sprang det men då kom jag i mål så då ska jag väl kunna göra det nu oxå. =) annars får jag väl gå då om jag inte skulle orka. =)


nä nu ska jag a å roa mej med lille alfonz innan donnan vaknar. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 17 maj 2011 10:42

sen mina å kristinas promenader började så har jag inte varit utan blåsor på fötterna, jag har inte haft så många blåsor samtidigt nån gång som jag har nu. på tårna, hälsarna, trampdynorna.. å jag har prövat å gå i tre olika par skor men när man går så långt som vi gör så finns det inga skor som hjälper. det är bara att bita ihop å fortsätta för stegen måste jag ju få ihop. =)

jag går varje kväll när barnen har gått i säng. det är bara alfonz som kan vara vaken när jag går mer han brukar somna strax innan jag går å vakna när jag kommer hem så det är ju bra. men när jag är ute å går så blir jag så pigg så jag skulle kunna sitta uppe halva natten utan att bli trött men det är bara till att gå i säng så jag orkar upp på morgonen när ungarna är hemma. sovmorgon brukar jag ta när det är tis å ons. =)


i natt så har alfonz sovit hur bra som helst, fast det brukar han göra varje natt men i natt så sov han hela natten å vaknade inte förns kl var 05.30 jag blev jätte chockad när jag kollade kl å såg hur mycket den var för annars så brukar han vakna mellan 04-05. alma var likadan när hon var lill liten. vaknade inte förns på morgonkvisten så jag har fått två barn som gillar att sova. =) den tredje däremot tycker inte om å sova. det spelar ingen roll när han går i säng han är uppe före 07 iaf. han tror väl att han missar nå skoj om han sover för länge men vad kan man missa 07 på morgonen???


på torsda så ska jag springa vårruset med gun å hennes arbetskamrater, det ska bli jätte skoj så då blir det ingen prommis med kristina här hemma. å på freda så ska jag å abbe fara in till stan å köpa presenter för karl fyller år. jag vet vad jag ska köpa så det kommer att gå tok fort. =) på lörda så ska vi ha kalas för karl å då ska ev jag på brännbollsturnering med jobbet, beroende på när alla kommer hit å ska fira karl. så vi får se hur det blir. hatar när det är en vecka med hur mycket som helst. jag önskar att det var en sak varje dag istället för ett schema när det är hur mycket som helst. =( men men..


nä nu ska jag ta mej en kaffe till innan jag tar å gör nå åt mej själv. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 14 maj 2011 18:28

idag så har vi varit i baggböle på 6 års kalas, min brors yngsta fyller år idag å dom skulle fira honom hos hans mormor å morfar så då for vi dit. blev inbjudna för nån vecka sen för dom skulle hit för en begravning å då passade dom på å hälsa på dom. andreas (min bror) å hans familj bor i offerdal så det är inte så ofta som vi träffas, jag antar att nästa gång är på alfonz dop.

trevligt var det iaf. =)


nu ska vi titta på film å äta gotta innan det blir slager. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards