Alla inlägg under augusti 2010

Av zanna - 24 augusti 2010 13:16

jag trodde att jag inte skulle få jobba nå mycket den här månaden men nu ringde bemmaningen å fårgade om jag ville jobba i helgen å de tackade jag inte nej till precis. jag har bara fått ihop 14 timmar hittills men nu när dom ringde så slutade det med att jag har fått ihop ca 50 timmar tror jag å det känns jätte bra när vi har en bil som ska in på volvo den här veckan å en jävla självrisk som ska betalas å så ska audin in på besikting innan sista september å den är det lite fel på så nu känns det bra med extra pengar.. å så har vi en jävla massa födelsedagar i september, jag å my, reine, lilla my å abbe. så pengarna behövs.


har ju fått dagisplats åt alma oxå from 1 nov å det känns inte alltför bra men ska jag fortsätta å kunna jobba såhär fram till januari så är den platsen väl behövlig. jag kan ju säga nej till jobba oxå om jag känner att jag vill vara hemma så kan jag ju göra det. det blir ju bara 15 timmars dagis för henne å så går ju abbe bara 15 timmar i förskolan oxå så det passar perfekt, han slipper fritids å alma långa dagar på dagis. =)


nä nu ska jag ta å göra oss iordning för att åka till mormor som ska passa alma tills jag slutar kl 21 ikväll. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 19 augusti 2010 09:36

jag har lovat alla barnen att skulle ha gått på bio nu i flera veckor men det är ju alltid nån som inte har kunnat, oskar å my har varit på semester, abbe har varit hos sin mamma å sen blev det semester i rättvik å så har vi varit i östersund men nu äntligen så kan alla så idag så ska vi till hudik å se shrek. ska bli så himla skoj. alma lämnar vi hos mormor så får karl hämta hem henne när han har slutat. =)


jag ska äntligen på jobba lite oxå till helgen. på hemtjänsten. jag å en massa vikarier men det ska nog gå bra. hoppas jag iaf. de ringde å frågade om en dag på lörda å en delad på sönda men på lörda så ska vi till micklels på kräftskiva så jag kan inte på sönda förmidda. så det blev bara sönda kväll.men det ska bli roligt iaf.  =)


igår så var vi till louise å thomas å hälsade på. abbe är så himla duktig med dom små. det är så himla skoj å sitte å titta på när han leker med dom. =) han hjälper å han berättar vad som är fel å skrattar å busar. =)


nä nu ska jag ta å ringa till lilla mysan å höra hur hon har det idag. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 12 augusti 2010 20:13

alma stackarn har haft 39-40 graders feber i flera dar men nu är hon äntligen tillbax till sitt vanliga jag. =) men nu har ett annat litet problem kommit, hon har börjat vägra välling på kvällen, jag försöker å försöker men hon bara skriker så fort hon ser flaskan. på morgonen så går det hur bra som helst men inte när hon ska i säng. =( jag hade slut på gröten så jag kunna inte ge henne det ikväll men är det samma imöra så blir det gröt innan sänggående.  då slipper hon vakna å vara hungrig i ottan. =)

inatt så ska alma sova i sitt rum för först gången å jag hoppas att det går bra. hon är ju så stor nu att hon kan göra det. jag skulle ha flyttat över henne för länge sen egentligen men jag fick separationsångest så jag sköt fram det. men nu är det dags å jag tror att det kommer att gå bättre för henne än för mej. när jag vaknar på nätterna så sätter jag mej upp å tittar bort mot henne å det kommer jag ju inte att kunna göra nu så vi får se.


idag så har jag varit på bvc å kollat höften på alma igen, det är som det ska säger läkaren men jag vet inte... när hon ska ställa sig upp så står hon på insidan av foten istället för PÅ foten. det ser jätte konstigt ut. men han säger att det går nog till sig när hon har börjat på å gå, men om det inte går till sig då utan att det blir värre när hon ska gå då? hur blir det då då? ska hon ränna om kring å vrika foten så fort hon ska gå eller springa?? skulle kolla upp det igen när hon blir 18 månader å jag hoppas för läkarens skulle att han har rätt.


imöra så kommer abba plutten hem igen. =) det ska bli roligt, vi fick ju knappt träffa honom förra gången han var hemma för då var han i rättvik hela veckan å nu sa jag till karl att han inte får sova borta förns nästa helg om han ska göra det. han får då hellre ta hit sina kompisar den här vackan än att han ska åka överallt. =)


nä nu ska jag ta å göra mej lite kvällsfika. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 9 augusti 2010 08:26

igår så hade vi dop för alma hemma på gården, jag trodde att det skulle vara skit väder men tack å lov så hade vi uppehåll hela dan. =)

vi hade lånat ett jätte tält av karl chef å tidigt igår morse så kom jag på att vi kanske skulle ha haft stolar att sitta på istället för filtar så då fick min bror å karl fixa det. =)

det blev ett lyckat dop till slut efter att jag har stressat hela veckan men allt som skulle ordnas. ett speciellt tack till min bror å hans fru för all hjälp före å efter så jag kunna vara med alla gästerna, jag tror inte ens att jag satt mej å pratade med alla. dåligt av mej. men nu är det över å nu kan jag slappna av. nu är det bara städandet som är kvar men det kan jag ta det lugnt med.


det har hänt så mycket den senaste tiden å bloggen har hamnat efter pga det fina vädret å allt annat. för nån vecka sen så gjorde jag nå som jag inte skulle ha gjort, jag krockade i gnarp. =( å det blev jag som är vållande så nu är det en massa pengar som ska betalas å en bil som ska lagas. =( så nu ska vi klara oss med en bil å hur ska det gå?? vet inte hur länge det blir men jag blir lite stressad av det. =( men men...


igår kväll så fick alma feber å har det även idag, hon har även fått nå orickar i ansiktet så karl funderar på om hon har fått vattkoppor. det vore ju bra om hon fått det nu så hon slipper sen. men kul är det ju inte. =(


nä nu ska jag ta reda på min lilla tös. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards