Alla inlägg under oktober 2009

Av zanna - 28 oktober 2009 15:18

nu har jag haft ont i skallen i flera dagar, trodde att jag skulle slippa idag för vaknade utan men icke.. den kom när jag varit vaken en stund.. tog alvedon när jag kom till mamma innan vi skulle till stan men den släppte inte.. tog alvedon igen när jag kom hem å så gick jag å la mej, nu är den borta å jag hoppas att den håller sig borta.


var som sagt till stan med mamma idag, hon skulle handla å jag skulle till barnmorskan. så mamma fick följa med dit å hon tyckte att det var häftigt att höra hjärtljuden, tror till å med att hon blev tårögd när hon hörde dom. =)

jag har nästa tid där om två veckor men jag hoppas att jag har fått då, tiden har ju gått ut då. är riktigt leds nu på att jag inte kan röra mej utan att magen är i vägen överallt. men men det är väl så det ska vara sista tiden.. =)

BM sa att när slemproppen har gått så kan det dröja allt från ett dygn till flera veckor innan det är dags att åka in. å jag hoppas mer på ett par dygn än veckor. =) =) hoppas hoppas hoppas! =)


köpt en liten present till karl idag när jag var i stan, det var inge spec men jag hoppas att han blir glad ändå. det är ju tanken som räknas. =) tänkte köpa mössa halsduk å vantar till abbe oxå i spindelmannen men det får vänta tills karl fått pengar. då ska jag åka å köpa det till honom. det behös ju en massa ombyte nu när det vaknas vinter. =) roligt roligt. =)


var å träffade my emil å amanda en sväng oxå förut men dom var så upptagna med lek å bak aå jag var bara där en stund å så for jag hem. kanske jag ska ta med karl ikväll å åka ner istället för då kanske dom har mer tid. när jag var där så skrev vi upp på en lapp dag vikt å längd för å se vem som är närmast när den lilla är ute. en liten vadslagning kan man säga.. alla dom andra tror att jag kommer att få en jätte bäbis men jag hoppas inte det. den ska ju ut oxå. =) hihi


nä nu ska jag ta å röja undan lite i köket innan jag ska börja med mat.. ser ut som ett bombnedslag där nu igen.. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 27 oktober 2009 11:34

idag så är det tisdag å jag har varit på sjukgympa, fick fara själv idag för my skulle till stan å hämta upp våra syskon barn som kommer ner från östersund. men det gick ju bra ändå. =) tanterna som är där å tränar är så roliga att lyssna på. man behöver ju inte prata nå själv för det sköter dom så bra. hihi

var till linnéa å drack kaffe när jag var klar å vi satt å surra i två timmar, har nästan nyss kommit hem. =) trevligt å tack för sällskapet. =)


jag tror att slemproppen har gått idag så nu börjar det närma sig känns det som. pratade med linda en sväng förut å när den har lossnat så kan det sätta igång mellan 7 timmar å 7 dygn efter att den gått. men jag vet inte riktigt om man kan tro på det. vi får väl se. det är ju ändå dags snart så då gör det ju ingenting. bara 11 dar kvar nu tills BF. härligt härligt!!!

det vore ju behändigt om det blev den här veckan eftersom att abbe är hos sin mamma då. men men det återstår å se.


nä nu ska jag ta å fixa lite ätbart tills karl kommer.. är lite smått hungrig nu. =) =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 26 oktober 2009 16:36

idag så vaknade jag men huvudvärk å den vill inte släppa heller, säkert det här jävla vädret som ställer till det.

men klev upp å åt frukost å for till gnarp å  pratade med my på jobbet.

vi har bestämt att vi ska åka med susanne melin på hocky den 1 december så jag hoppas å hoppas att jag inte går över tiden allt för mycket. =) då ska lilla amla få vara med farmor nån timma.

idag så kom kickilina å hälsade på med lilla maya. =) hon är jätte söt å inte säger hon så mycket heller. en gald liten tjej. =) hon hade med sig en present till oss, hon hade köpt täcke å kudde till vagen å dessutom sytt jätte fina påslaken å örngott till. tack för det! hon hade inte behövt göra det å det har jag sagt till henne länge men hon hade gjort det ändå! =)


legat å vilat i en timme nu å nu är det dags att börja med maten innan karl kommer hem.

har ingen lust å göra nån mat men jag måste väl. vi bör ju äta. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


pus å kram

Av zanna - 25 oktober 2009 11:20

satte igång å städade kl 09 imorse. kände att jag måste göra nå så då tog jag fram dammsugaren å satte igång å städa. =) har precis städat klart nu, startat en tvätt å skickat gubbe å barn till affären. så jag får nå kaffe. =)

linnéa ringde nyss å hon med barn ska komma å ta en kaffe med mej. =) ska bli skoj.

jag har till å med tagit mej i kragen å äntligen packat en väska med diverse tills den dagen vi ska på förlossningen. =) gu vad jag känner mej ambitiös idag. =) =) kanske skulle börja fundera på nån lunch nu oxå. =) nyponsoppa å glass med smörgås till. tror inte att nån av oss är sådär jätte hungriga så det blir nog bara det. =)


nä nu har jag inte tid med det här nå mer.. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 23 oktober 2009 21:09

nu är det äntligen freda, en vecka till har snart gått. =)

idag så har jag varit på sjukgympa igen, jag trodde att jag skulle få åka hem å vila efter den men det slutade med fika på selins för abbe var med pappa på jobbet, sen fika hos patricia sen till mamma å så fick jag åka till bergsjö en sväng oxå.. sen fick vi åka hem å då gick jag å la mej å vila en stund medans abbe satt framför tv´n, han vilade en stund han oxå.. =) han somnade i bilen när vi for hem å han somnade igen när vi kom innan för dörren. skönt för den lilla stackaren, han har nog inte sovit så mycket de senaste nätterna pga hostan. jag vaknade igen kl 14 å då var det full fart på honom så den där sovstunden gjorde nog susen. =)

 

jag trodde att jag skulle få han karl hemma ikväll men han skulle vara i gnarp kl 20å sätta upp nå pingis bord tills sammandraget imöra å så skulle han å tommy passa på å spela lite.. så jag blev ensam med abbe ikväll, just nu sitter vi å äter snask å kolla på scooby doo. pappa karl kommer väl snart hoppas jag. abbe har inte träffat honom så mycket den här veckan så han får väl vara uppe till karl kommer.

imöra så ska vi till gnarp å kolla på när karl spelar pingis å sen vidare till sussie som fyller år. =) hon skulle fixa ihop en smörgåstårta så jag hoppas att det blir så. gött gött. =) =) sussie blir gammal hon oxå nu. =)

 

till veckan så har jag mycket att göra igen, på månda så blir det städ för fulla muggar å på tisda så blir det sjukgympa å onsdag så blir det hudik. sen så ska jag väl klämma in å träffa sys å patricia å mamma osv.. listan blir lång. jag har hela dagarna lediga men ändå så hinner jag inte med mej känns det som. hur ska det då bli sen när den lilla har kommit ut?? då ska jag dessutom ha abbe hemma från daigs två dagar i veckan å då blir det ju ännu mer för då ska han stimuleras oxå, det tar nog sin lilla tid innan jag kan kombinera allt utan att bli stressad. hihi känner att den kommer krypandes nu redan å då är vi inte där än.. hihi men men det ska nog ordna sig. =) tur att karl är hemma de första dagarna. =) =)

 

nä nu ska jag ta å vara lite social med abbe.. =)

 

ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

 

puss å kram

Av zanna - 22 oktober 2009 19:48

idag är det tordag å abbe har varit hemma från dagis i två dagar för att han är dunder förkyld. ingen feber idag men en hemsk hosta så han blir hemma även imöra. så då får han följa med mej å my på sjukgympa, hade tänkt att han kanske skulle vara hos farmor medans jag tränar men det gick inte för hon skulle till kilafors.. men det ska nog går bra ändå.

 

idag så har jag inte mått så bra, mått illa å spydd en massa men nu känns det bättre. jag hoppas att det inte blir nå mer för det finns inge värre än å spy. =( men men.. snart är det här över å jag kan glädjas åt en liten istället. =) =)

 

nu sitter jag här själv, karl är å tränar å abbe har gått å lagt sig. karl kommer väl strax hem gissar jag å då blir det lite mys i soffan innan det är dags att ställa klockan på sju å gå i säng. lite trött är jag så jag skulle kunna gå i säng nu men det blir tokigt.. då läre jag springa upp å ner för trappen i natt å det har jag ingen lust med.

 

nä nu har jag skrivit nå rader igen. =) nu ska jag lägga mej ner under en filt å glo på tv´n. =)

 

ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3

 

puss å kram

Av zanna - 20 oktober 2009 15:22

nu har jag haft otur i två dagar, det ena efter det andra har jag lyckats ställa till med..

sprang rätt in i vardagsrumsbordet när jag pratade med mamma i telen så jag bröt nog av en tå.. den är jätte ond å jätte blå/svart.. sen lyckades jag riva sönder min tröja. =( idag så har dagen inte heller varit så bra.. när jag kom hem från hudik så kom jag på att jag glömt å handla innan jag for hem, det var det första jag tänkte på när jag satte mej i bilen å skulle fara från mamma, när jag kommer innanför dörren hemma å ska göra i ordning lite fika till mej å abbe så lyckas jag krossa två glas så jag fick splitter i hela köket.. =( =(

när ska detta sluta å hur ska det sluta om jag fortsätter såhär.. =( tappar snart hoppet om mej själv..

 

idag så har jag å patricia varit till hudik å tagit en vaccin spruta, jag tänkte i mitt stilla sinne att om vi åker så vi är där strax innan 13 så kanske vi är först å då tar det inte så lång tid. å vad rätt jag fick.. =) vi var först på plats å vi hann nästan inte innanför dörren förns jag fått sprutan å vi kunna åka hem. =) men nu åker jag väl på alla biverkningar man kan få bara för att jag haft en sån otur i två dagar.. men jag hoppas att jag har fel, jag är inställd på att vara liggandes imöra så kanske jag blir glatt överraskad om jag inte är det.. =) =) lite positivt tänkande. =) =) om inte lilla alma har tittat ut före den 13 november så ska jag in å få spruta nummer 2.. usch!!! men då kanske man håller sig frisk oxå. =)

 

jätte underligt är oxå att jag å patricia börjat umgås så mycket igen, fast egentligen inte för vi har varit periodare med att umgås med varann sen den dagen vi lärde känna varann för typ 15-16 år sen... kommer inte ihåg när vi umgicks så här mycket sist men jag tror att det var när jag bodde på trim in.. å det är väl ändå typ tre år sen lr nå..

skoj är det iaf. =) =) snart har vi ju en grejj till gemensamt på riktigt å det är barn.. jag har ju abbe förstås men det är ju inte riktigt samma sak. han är ju ett varannan vecka barn å så har ju inte jag vait med honom hela tiden.. utan sen han fyllt två. önskar att jag fått vara med ännu mer men jag ska vara nöjd med dessa tre å jag hoppas att det blir en massa massa mer år. han är ju så skoj att vara med å vi har aldrig nå problem, det är klart att alla bråkar å det gör ju vi oxå men vi reder ut allt snabbt å sen är vi lika bra kompisar igen. =) =) =) han är världens goaste lilla unge å jag hoppas att lilla alma blir lik sin bror! lika snäll å söt!!! =) =) =)

han kommer att bli en jätte bra store bror å jag tror att han kommer att tycka att det är skoj men en liten bäbis i familjen.

 

sitter nu å väntar på att fia ska höra av sig, jag har sålt mina böcker till henne sen jag läste till USK. tror att hon skulle komma å hämta dom idag så vi får väl se. =) blir lite rikare iaf. =)

 

nä nu ska jag ta å göra lite nytta. ska snart sätta igång md mat oxå..

 

ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!!! <3 <3 <3 <3 <3

 

puss å kram

Av zanna - 18 oktober 2009 18:03

idag har det inte varit nån bra dag.. bara enlände efter elände.. men nu verkar det ordan upp sig å jag hoppas att allt håller i sig i ett par dagar nu. orkar inge mer nu.


nu är det bara 20 dar kvar tills tiden har gått ut. jag önskar att det vore över nu å att jag hade alma i mina armar. =) vill har lite positiva saker som händer nu.. men det verkar som om jag får vänta ett tag till.


nä jag har inge vettigt att skriva om så det är lika bra att jag slutar...


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Ovido - Quiz & Flashcards