Alla inlägg under september 2010

Av zanna - 30 september 2010 14:10

jag har inte hunnit med mej att uppdatera bloggen så mycket på sista tiden. men nu tänkte jag att jag skulle ta å försöka med det.

abbe fyllde år i måndags å det blev en väldigt lyckad dag. min mamma å my kom för att hälsa p å hjälpa mej att få i ordning på huset innan alla gäster skulle komma på eftermiddan å abbe blev glad över jacka å bakugan kulorna han fick. =) jag å karl väckte abbe med frukost å sång på morgonen å så fick han självklart en present, en bakugan dräkt. den bodde han i hela dagen med undantag från kläder då vi skulle åka å handla å hämta kussen oskar.

innan vi for å hämtade oskar så fick abbe öppna ett paket till å det var en kizz skiva. han blev ännu mer lycklig när han såg det. men av nån underlig anledning så tror abbe att det bara är pappa som köpt den. men så är det ju inte har vi försökt förklara men nä, det är bara pappa.

när alla gästerna kom så fick han säklart öppna resten å när han säg att han fått allt det han önskat sig så blev han jätte glad. ben ten sängkläder, å så fick han en radio styrd bil av oss som såklart inte fungerade.. det är andra gången han får en bil som inte fungerar men min my å sussie skulle in till stan i tisdags så dom bytte den å my såg till så att dom provade den i butiken innan dom for så vi fick till å med bilen med batterier. helt otroligt. =)

abbe fick även ett ben ten tält av fastrar å farbror å tant sussie som han nu ska sova i i vardagsrummet från å med idag tills på sönda så han får väl göra det beroende på om han sover  eller inte å om han kliver upp i ottan å kollar på tv.

på lördag så ska han öven inviga sina fotbolss skydd som han fick utav lill my för då är det en föräldrar match som avslutning på fotbollen. föräldrar mot barn så jag undrar hur det kan gå. =)


idag så har jag å karl varit in till den stora staden hudik å besiktat audin å den gick igenom men en bra att veta. å efter det så for vi å gjorde UL på det nya tillskotten å allt såg så bra ut så. =) hon flyttade mej till den 5e mars istället för sista februari.  men vem vet, alma tittade ju ut för tidigt så kanske den här lilla knodden gör det oxå. dock så tog vi inte reda på könet den här gången. karl ville inte så han fick som han ville eftersom jag fick som jag ville med alma. men när vi satt oss i bilen igen å skulle fara hem så säger vi nästan samtidigt att det kommer att bli en pojke. =) vi båda fick en känsla av att vi såg en snopp men det kan ju lika gärna vara så att det var navelsträngen. det märks när den tittat ut. =)


nä nu måste jag göra mej å barnen i ordning för de ska till farmor å jag ska fara å jobba. =) nice nice.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 21 september 2010 20:06

här hemma är vi sjuka, mer eller mindre iaf. jag å alma är dock på bättringsvägen men nu är karl liggandes. jag sa att det var tur att abbe skulle fara till sin mamma igår så kanske han klarar sig undan med hosta bara. vi får hoppas på det bästa. =)

vi försökte att fara på kalas igår men vi blev inte där så länge för karl mådde inte alls bra så när vi var hemma igen kl 20 då borstade karl tänderna å gick i säng medans jag satt uppe. det kändes konstigt för att det är alltid jag som går i säng först av oss i den här familjen. =) men igår så var det karl. =)

vi har inte fått så mycket gjort idag men jag har tvättat å karl har försökt sig på köket, det blev ju rent men ack så sliten han blev efter det.

jag hade velat gå ut en sävng med alma oxå för det märktes så väl på henne att det var tråkigt inne å så fort vi gck mot dörren så kom hon krypandes i full fart å ville gå ut. men jag har ingen ork i kroppen än men i morgon så kommer ev louise med barn å då blir vi ute så inte nellie å neville blir smittade. det spelade ingen roll sa louise att vi var sjuka hon behövde koma hemifrån. =) så välkommen hit. =) =)


nu är snart den eländiga september månaden över. det känns hur bra som helst att vi bara har två födelsedagar kvar nu å det är lilla my å så abbe. så det blir kalas både sönda å månda till veckan. sen är det äntligen slut. men då har vi ju ruth å sussie i oktober men en i början å en i slutet. =) =)


det känns lite som om vi ligger lite efter med abbe, vi har inte köpt nå presenter å vi har inte pratat om nån tårta än, om vad abbe vill ha. om jag ska göra en eller om jag ska beställa en rolig. =) det märks. till helgen om vi är pigga å glada så ska vi åka till stan å göra klart allt sånt. =) ska bli skoj. =) =) han har skrivit en lång önskelista så vi får gå efter den. vi har typ bestämt vad vi ska köpa, han är så  bra abbe på det viset för han önskar sig inte bara leksaker utan han ville ha ben 10 säng kläder så det ska han få. leksaker får han ju så mycket ändå så det räcker å blir över för flera. dom är bara roliga i en vecka kanske å sen har han glömt bort dom, om det inte är utklädningskläder för det tycker han är jätte skoj. =) =)


nä nu ska jag fortsätta med att kolla på hockyn, linköping leder med 3-1 så det är inge vidare men än är det en perid kvar så vi hoppas på det bästa. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram



Av zanna - 14 september 2010 08:11

nu börjar jag tröttna lite på den här förkylningen. jag har sluppit febern iaf men den här hostan som jag dras med är skit jobbig. kan ju säga att jag hellre ligger deckad i feber än å har det såhär.. blir jag inte bättre i den så läre jag fara till HC, kan inte ens gå upp på övervåningen utan att jag tappar andan. =( å nu har lilla alma börjat å hosta oxå, hon har hostat sig igenom natten å när jag vaknade i morse så blev jag lite orolig för då hade inte alma vaknat än.. hon som alltid är vaken först i det här huset så då börjar jag inbilla mej saker men strax efter att karl hade kollat till henne, då låg hon helt å t fel håll i sängen. så började hon prata. å då blev jag lugn. =)


abbe ville åka buss till skolan idag men vi övertalade honom att åka med pappa så får han åka buss hem, dom vill gärna veta på skolan vilka som ska åka buss vilka dagar så dom kan bli uppmött. å så hade vi en lapp att lämna in så då blev det bäst såhär. men imöra så blir det till att kliva upp 05.45 för abbe om han vill åka med bussen. fy så hemskt vilken lång dag det kommer att bli för honom.

jag fattar allvarligt inte varför inte kommunen kan sätta in taxi till de barn som ska åka vidare till bergsjö skolan. för då slipper alla dessa små barn kliva upp så tidigt för att de andra ska passa in en annan buss. istället för att ge dom taxi så sätter skolan in frukost till alla som är där innan 07.30 vilket är jätte bra men det kommer ju att sluta med att skolsköterska å psykologer blir inblandade för att lärarna tycker att barnen är trötta å dem börjar på å fundera om nå är fel... är det så jävla konstigt det då om ungarna ska kliva upp i ottan för att komma till skolan. usch blir arg bara jag tänker på det...


nä nu måste jag ta å fylla på mitt kaffe så jag vaknar till nån gång. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 12 september 2010 18:41

idag så firade vi min födelsedag en dag för tidigt. jag orkar inte med å ha ett sent födelsedags firande imöra så jag bestämde att vi skulle fira mej idag istället för efter kl 18 imöra. å det blev ju bra för då slipper jag allt som heter firande imöra eller nån annan dag. =) å från å med imöra så har vi en födelsedag i veckan fram till jul känns det som. nästa vecka är det reine å min morfar, veckan efter det så är det lilla my å abbe, två veckor efter det så är det ruth å andrea, två veckor efter det så är det sussie, knappt två veckor efter henne så är det alma å 3 dar efter henne så är det min bror sen peppar peppar är det oskar på lucia. så nu har vi den här hemska hösten framför oss med alla födelsedagar å en jul... =( men det är bara att bita ihop å se glad ut. =) =)


fick en jätte fin elektrisk fotoram av alla bergströ´s idag. karl sa igår att han skulle fara med hård disken till ovansjö för att dom ville se dop bilder, jag tyckte att det verkade konstigt eftersom ann å reine knäppte egna bilder  men det var ju en ursäkt för att dom skulle kunna lägga in bilder på ramen som jag skulle få idag. det var den absoluta perfekt 25 års presenten! =) tack tack alla ni!!! =)


nä nu måste jag ta å göra nå åt alma som står här breve å drar i skärmen... =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!!<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 7 september 2010 10:13

i söndags så kom jag å alma hem igen efter en resa till sthlm.

ruth,ann å lilla my skulle ner å springa tjejmilen/lilla tjejmilen så vi blev erbjudna att följa med. så vi blev 7 st som for i torsdag. jag å alma åkte till min kusin å hennes familj å hälsade på, har inte träffat dom sen amelie var 3 månader å nu fyller hon 2 år i oktober så det var ett tag sen. =) hon har blivit så stor den lilla tjejen. =) hon å alma lekte bra tillsammans med som med alla barn så blev det lite grin å gnäll men sånt står man ut med. =)

jag trodde att alma skulle bli gnällig i bilden på väg ner för hon tycker inte om att åka långt men hon var snäll hela vägen dit å hon sov nästan hela vägen hem så det var skönt. =)

vi hade det jätte skönt å komma bort en stund vi bara myste å hade det bra. =) alma har väl aldrig sovit så mycket som hon gjorde där nere. hemma så sover hon bara korta stunder men när hon sov 2 timmar på dan där nere så började jag att bli orolig å gick å kollade på henne hela tiden. =) men hon var nog bara trött efter att ha lekt hela dagarna. =)

vi åkte en sväng ner till vällingby centrum å då åkte hon tunnelbana för första  gången, hon var lite skeptiskt till det å sa inte nå alla under tiden, vi var till en jätte fin park alldeles breve där zabina bodde å då lekte hon i en sandlåda för första gången å det var oxå jätte skoj. vi var ju aldrig till nån strand i sommras så hon har inte sett sand förr. =) jag glömde kameran hemma i vanlig ordining så det blev inte så många kort tagna eftersom det blir så suddiga kort med kameran på mobilen. =( men men...


annars så har det inte hänt så mycket, jag har börjat att jobba lite mer å det känns bra. det som är krångligt är att vi inte har så många som kan vara barnvakt å jag vill ju inte utnyttja mamma å siv så mycket. men det blir ju bättre sen det oxå om hon börjar på dagis. =)


den här veckan har vi fullt upp, idag så skajag till tandis å imöra så är det bvc å sen ska vi träffa linda å andrea. =) det var jätte längesen vi sågs så det ska bli skoj. =) =)


nä nu måste jag ta reda på fröken alma som vaknat. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards