Direktlänk till inlägg 26 april 2012

olycksfågeln..

Av zanna - 26 april 2012 13:55

alfonz är verkligen vår lilla olyckfågel, han råkar ut för allt. i tisdags kväll så jobbade jag å när karl har ringt mer än en gång då blir man orolig å jag ringde upp. då hade lilla affe tagit en kaffe kopp i handen å skulle springa efter dom andra två å for ut för trappan på bron. det är inte högt men ändå så lyckades han falla så illa att han fick världens bula å ett avtryckt av gallret i pannan, å ett mindre fint jack i hakan. =( nu ser det ut som om han är misshandlad för storasyter alma råkade putta honom rakt in i vedlåren så han fick ett sår å blåmärke på kinde. innan det så har han haft hjärnskakning å blivit klippt i ett öra. denna kille kommer att bli härdad som stor, han kommer knappast att gnälla för minsta lilla som dom andra två gör. än så länge så har han inte råkat ut för nå större olyckor på dagis å det är jag ganska nöjd över. =) 


idag så har jag suttit å tittat på vagnar å jag har hottat den perfekta vagnen för bra pris. en kopia av en phil&ted´s vagn å jag vill verkligen ha den. den var så himla fin å jätte billig. =) så nu är det bara att invänta skattepengarna så jag kan köpa den. visserligen så är det en beställningsvara å beräknades att komma in på lager under vecka 22 så visst kan jag beställa den nu men jag måste prata med karl igen oxå så vi kan komma överens om vilken av dom andra vi ska sälja eller om båda ska säljas. har lite ångest av å sälja dagis vagnen för den är ju almas som jag köpte sprillans ny till henne när hon föddes så den vill jag gärna ha kvar även om jag inte tycker om den å även om vi inte ska ha nå mer barn. inte nu iaf. =)


till helgen så ska vi fara till till stora staden birsta å införskaffa oss en cykelvagn. bättre å ha en sån än två "sittsar" för det kommer ju inte hända altför ofta att vi cyklar tillsammans allihop. jag kommer ju att vara hemma till sommaren å karl kommer som vanligt att ha 5 veckor semester så då kan jag ju cykla med barnen ner tillstranden istället för bilen. det kommer att bli så himla bra. =) jag ser verkligen fram emot den här sommaren. mer än vanligt för det är så mycket som vi ska göra. som vi har planerat in. 

ingen/inget kan få mej att tvivla på den här sommaren. skulle det regna hela sommaren så skulle jag iaf se fram emot den. =) jag å abbe ska börja med grönan resan å sen kommer det att bli fler resor. skoj skoj skoj!!


nä nu ska jag ta å kolla de små som ligger å sover. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

 
 
Kristina

Kristina

26 april 2012 16:13

Men du köp biltemas cykelvagn så kan du ju ha den som syskonvagn också, ryms två barn i den!!!!

Blir ju perfekt det så kan vi cykla till badstranden med våra små, jag ska vara ledig i 7 veckor i sommar!!!

http://kissegirl.bloggagratis.se

zanna

28 april 2012 20:50

ja vi köpte den å den fungerade jätte bra då karls cykel pajjade när vi skulle cykla hem å vi fick gå. den fungerade jätte bra dom vagn men det är inte den ultmata vagnen att gå omkring med då den är bred. =)

 
stina

stina

26 april 2012 16:14

Åh vad var det för vagn? vad kostade den? skulle oxå vilja ha en sån vagn, vår syskonvagn är JÄTTE bred :P

http://mammastinsen.blogg.se

zanna

28 april 2012 20:52

nu kommer jag inte ihåg vad den hette med den kostade 3065 med frakt. hur bra är inte det. dock fanns den inte hemma men kommer in under vecka 22. kolla på jollyroom.se. kan vara så att den hette beemo. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zanna - 14 juni 2014 17:20

idag så fick jag veta nånting som jag gått å väntat på.. nånting som jag har hoppats på när det gäller en nära vän. jag blev så himla glad för deras skull, jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick smset imorse om att jag måste ringa. jag trodde a...

Av zanna - 11 juni 2013 15:35

nu är det bara 10 dagar kvar till vi står som brudpar. =) ska blir så hima roligt. vi har nu varit ute på svensexa å möhippa å dom blev lyckad å mindre lyckad. =) karl hade sin i fredags å han kom hem redan kl 24. =) höll mej vaken större delen av ...

Av zanna - 3 juni 2013 11:40

nu är vi nästan färdig med snickarbon. =) målade klart igår å lade golv, nu ska det bara målas runt fönstren i nån fin fär å texten på väggen ska fyllas i. det kommer att bli jätte fint. =) klänningen ska lämnas till en arbetskamrat för en fin just...

Av zanna - 30 maj 2013 13:38

9 arbetsdagar kvar innan jag går hem på ledigt i 9 veckor. ska bli så himla skönt. =) längtar som en tok kan jag säga. =) ska bli skönt för ungarna oxå å slippa dagis under sommaren men nästa sommar blir det till att jobba. =(   idag har vi rensa...

Av zanna - 23 maj 2013 12:27

varför är det egentligen jag som har gjort fel när jag har berättat vad jag vill å hur jag vill ha det? varför ska jag be om ursäkt när jag bara sagt vad jag tycker å tänker om vad som är rätt? varför ska jag stå där med hundhuvudet när det är vi...

Ovido - Quiz & Flashcards