Direktlänk till inlägg 19 april 2013

3 år.

Av zanna - 19 april 2013 09:39

denna dag för tre år sen kommer jag att minnas som om det vore igår.


solen sken å  det var varmt ute även om kl bara var strax efter 8.30 jag var i full färd med att servera alma å abbe frukost då karl kommer hem å bara skriker att du är borta, min första tanke var att det var karls chef som hade råkat ut för nå men karl bara skriker rätt ut att du var död... jag bryter ihop men vill inte riktigt förstå vad han säger. det var inte sant, ni var ju nyss hemkommen å allt var bra. jag hade hela morgonen tänkt skicka ett sms å fråga om jag skulle komma ner med strumpor till er för ni hade så få. det var mitt största bekymmer den dagen. jag börjar sakta inse att det karl sa hade inträffat, han säger att alla syskon skulle åka in på sjukhuset å att dom var på väg att hämta upp karl så han måste byta om. jag glömmer vad jag håller på med å sätter mej på bron å där sitter jag till de övriga kommer. jag får en kram av en utav karls systrar å jag säger: hur ska jag nånsin kunna träffa dom igen?? där satt jag med min 5 månader gamla dotter å var överlycklig! jag ber om att få följa med till sjukhuset men karl säger då, men vem ska vara med barnen då? jag hade helt glömt bort att jag faktiskt var hemma med alma å abbe, det fanns inte en tanke på att dom faktiskt satt i köket å väntade på frukost. en av karls systar börjar på att ringa runt för att få tag i nån som kunna vara med mej för jag var totalt knäckt på alla plan, vår snälla granne kom å var med mej under tiden som de andra var på sjukhuset. jag frågade hela tiden om det fanns nån chans att du levde men fick sakta men säkert inse att det inte var så. jag kände mej som den största svikaren som fanns för att jag inte klarade av att fara till er å hälsa på, efter 3 dagar så sitter jag med min svärmor i soffan å pratar, jag bryter ihop å bara grinar, går till köket å säger till karl: nu åker vi. alla tittar på mej å karl ställer sig upp går till hallen å klär på sig, vi sätter oss i bilen å vi far. efter en stund i bilen så frågar karl om jag är säker på det här men det var jag inte men jag kände att jag måste!! jag bara måste få träffa er så ni skulle veta att jag fanns där för er även om jag kände mej dum. vi kom fram å vi gick in, ni tittar på mej å kommer till hallen å jag får ge er den kramen som ni så väl behövde. jag säger förlåt å vi går in å sätter oss. jag sitter å lyssnar på vad ni berättar, på vad ni hann göra å hur många kort ni hade hunnit ta. å jag minns at jag sa att inte ens så många kort finns det på alma.  det var precis som om att det var meningen att ni skulle hinna göra så mycket på det dygn som ni hann som ni var hemma. 


jag ångrar än idag att jag sa ifrån när alla skulle fara å träffa dej, vi hade misstänkt magsjuka på jobbet å ville inte smitta om det skulle vara så.. jag ville så gära se ditt hår, dina ögon å hålla din lilla hand.

sitter nu med tårarna i ögonen å saknaden är enorm hos oss alla. 

att få skriva några rader om den här dagen känns bra. jag kommer nog att fortsätta skriva om just den här dagen varje år för det känns så mycket lättare då. 


jag tog med mej barnen å hälsade på på din födelsedag, när vi hade kommit till gnarp så säger alma: jag vet var C****** bor. vi kommer fram å hon går raka vägen fram till dej med en present i handen, säger grattis å ställer dit din bil. hon brukar vilja titta i ditt album ibland å berätta om dej, fin C****** säger hon å så berättar hon en massa roliga historier om alla som finns med på favorit bilden. för att bara var tre år så känns det som om hon är mycket mycket större när hon pratar om just detta. det är en naturlig grej för henne. igår berättade hon att hon fanns när C****** fanns men inte alfonz för han är så liten.


Kärleken Är! <3 <3 <3


puss å kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zanna - 14 juni 2014 17:20

idag så fick jag veta nånting som jag gått å väntat på.. nånting som jag har hoppats på när det gäller en nära vän. jag blev så himla glad för deras skull, jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick smset imorse om att jag måste ringa. jag trodde a...

Av zanna - 11 juni 2013 15:35

nu är det bara 10 dagar kvar till vi står som brudpar. =) ska blir så hima roligt. vi har nu varit ute på svensexa å möhippa å dom blev lyckad å mindre lyckad. =) karl hade sin i fredags å han kom hem redan kl 24. =) höll mej vaken större delen av ...

Av zanna - 3 juni 2013 11:40

nu är vi nästan färdig med snickarbon. =) målade klart igår å lade golv, nu ska det bara målas runt fönstren i nån fin fär å texten på väggen ska fyllas i. det kommer att bli jätte fint. =) klänningen ska lämnas till en arbetskamrat för en fin just...

Av zanna - 30 maj 2013 13:38

9 arbetsdagar kvar innan jag går hem på ledigt i 9 veckor. ska bli så himla skönt. =) längtar som en tok kan jag säga. =) ska bli skönt för ungarna oxå å slippa dagis under sommaren men nästa sommar blir det till att jobba. =(   idag har vi rensa...

Av zanna - 23 maj 2013 12:27

varför är det egentligen jag som har gjort fel när jag har berättat vad jag vill å hur jag vill ha det? varför ska jag be om ursäkt när jag bara sagt vad jag tycker å tänker om vad som är rätt? varför ska jag stå där med hundhuvudet när det är vi...

Ovido - Quiz & Flashcards