Alla inlägg under december 2011

Av zanna - 30 december 2011 20:54

idag så skulle jag fara med farmor till ovansjö å jag tog med alma ifall att hon ville sova en stund å det var när att hon gjorde det. for först å tanka i dingersjö å sen så skulle jag svänga av e4 mot myre men det var glas halt i korsningen så vi for i diket istället. =( det gick i slowmotion så det gick bra för oss alla tre som var i bilen. redan innan jag hade hunnit släpa ratten så ringde min my å frågade var jag var på väg å då sa jag att jag kört av vägen å så la jag på. hela 3 bilar stannade å frågade om det gick bra å den ena skulle till skatan så vi fick åka med till ovansjö där ann kommer å frågar vad vi åkte för bil å sen började jag fatta vad jag gjort. blev vädigt skakis när chocken hade släppt å jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. ringt till karl hade jag redan gjort så det behövde jag inte göra igen men jag ringde ändå å frågade om inte hans chef kunna dra upp mej med pickupen å det trodde han inte att han kunna göra eftersom det var så halt men jag ringde ändå å han å karl kom å skulle föröska att dra upp bilen men det var som karl sa, alldeles för halt. abbe var med jon å hans föräldrar i hudik på buspalatset så när kl blev 16.30 så packade jag in affe å farmor å for hemöver.  när alma hade vaknat i ovansjö så frågade karl henne vad mamma gjort med bilen å då säger hon, "mamma tockat bilen" ha ha säger jag bara. jag krockade ju inte å jag vet inte varifrån hon fick det men det tog stopp å vi fick kliva ur bilen på ett udda ställe så jag skulle väl kunna tänka mej att det var därför hon sa så. =) hon sa inte ett ord när det skuppade till utan tittade bara på mej. hon låg så gott som ner i sin stol för bagage luckan var rätt upp. hua hua... nu har jag prövat på detta så nu tänker jag inte göra det igen. =) tur att det gick bra för oss å att ingen gjorde sig illa på nå vis. =) bilen är hemma igen å den mår oxå bra, stötfångarn fram som är bulig. =)


imöra är det nyår å den ska firas med alla mina, abbe ska dcok vara i ovansjö som vanligt.=( men därifrån kan vi ju inte slita honom. får ju vara med karl å de två minsta iaf. =)


nä nu har jag skrivit nog för idag, ska lägga in mer ved nu å lägga ikull mej på soffan. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 28 december 2011 20:19

Idag så tog vi med oss alla barnen å åkte skridskor här på byn. My å Oskar å ruths Erik var även med. Tog med skridskor till Alma oxå så idag har hon premiär åkt skridskor å hon protesterade inte så mycket mer än "ta bort den" å jag åka hem" men när jag väl började gå omkring med henne så skrattade hon å var så glad. :-D riktigt lyckat. Affe han fick sitta i sin pulka mest hela tiden men även han krälade omkring på isen å tyckte det var skoj. Under natten så har jag blivit riktigt snuvig å haft ont i ett öra å ont i halsen. Har inte varit förkyld sen i september förra.året så nu kommer den här förkylningen med dunder å brak. :-( hoppas att den inte blir alltför långdragen. Tur jag har semester en vecka till. :-)ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3Puss kram

Av zanna - 26 december 2011 15:52

idag är det annandag jul å här händer det inte mycket förutom att jag stäadat ihop på nedervåningen efter alla saker som ungarne dragit runt. =) jag tror att dom fortf är rätt nöjda med sina saker. =)


i natt så har det varit storm å jag tror att vi har klarat oss ganska bra. våra soptunnor var omkul välta å snöförerna låg på vägen å en stor gren var av blåst, haft strömavbrott i natt men det kan inte ha varit nå särskillt länge. dom på andra sidan vägen har vaft det värre då det är träd som igger överallt. =) hihi vi har valt rätt ställe att bo på. =)


imöra så ska jag jobba på hemtjänsten efter att ha varit hemma hela december så ska det bli ganska skönt. =) hoppas bara att ungarne sköter sig i natt. =) alma å affe har dock blivit snoriga igen efter att just ha avslutat varsin penicilin kur. alma hade tok hög feber igår men den är som bort blåst idag. skönt! affe har haft svårt å sova för han har inte kunnat haft tutten i munnen å andas med näsan.. stackarn. =( men pigga å allerta idag. =)


nu har jag skrivit nå rader igen. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 25 december 2011 16:33

igår var det julafton å det började med att hämta hem farfar å sen fruskost med dom. hur trevligt som helst. sen bar det vidare av till ovansjö för firande där resten av dagen. jätte trevligt å tack till er alla. jag har aldrig skådat en sån stor klapp hög som det var i år men vi var ju några fer i år än förra oxå så det kanske inte var så konstig om den var stor. =) jag tror att alla barnen var nöjda med sin klappar å jag hoppas inte att de vuxna var missnöjd med sin heller. kanske att det fanna en som var missnöjd som jag inte hört ifrån än så vi får väl se men jag hoppar att det dög annars.


skickade ut tack sms igår till dom som barnen fått klappar av som inte firar med oss men jag har inte fått nå svar tillbax så det kanske inte ens kom fram???


idag är det en lugn dag, var ute på förmiddan å åkte lite pulka med alla barnen, det uppskattades tror jag. =) trevligt var det å det var ju fint väder å varmt så det var riktigt skönt. =)


nä nu ska jag ta å roa mej med alla barnen. =)


god fortsättning till alla er som läser min blogg. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

bvc

Av zanna - 20 december 2011 16:33

Igår så var jag bvc med Affe. Har gruvar mej för det men det gick ju bra. Han hade inte gått ner en massa i vikt men bara upp 40 gram så han har nog varit ner å vänt. :-( får honom inte att äta annat än gröt å välling fortf prövade å ge honom en burk idag å den åt han faktiskt jo. * peppar peppar* så kanske det blir bättre nu.Idag så har jag gjort en massa ärenden, in å ut å in å ut med de två små i bilen. Alma hade inte så stora problem med det tror jag men det märktes på Affe att han tyckte det var besvärligt. :-( men nu är det gjort. Det ända jag inte kunna var å hämta julklappen på jobbet så vi satt å pratade med farfar istället.:-DNä nu måste jag ta mej an ett blöjbyte å sen mat frågan.ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 Puss kram

Av zanna - 15 december 2011 21:09

Nu har jag oxå sett dessa twilight filmer som alla pratar om. Sitter å tittar på den sista nu. Jätte bra. :-)Nu har denna sjuka vänt för Affe oxå, har har sovit hela natten med ett undantag för välling. Vi sov nog 8 timmar i natt å det var jätte skönt. Hoppas att det håller i sig. :-)Nä nu måste jag fortsätta med filmen.ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3Puss kram

Av zanna - 12 december 2011 21:54

idag så ringde jag till hc i hopp om att få komma dit, vi fick en tid, å vi fick en läkare som faktiskt lyssnade på vad jag hade å säga. alma fick ta en sänka som var hög, å lyssnade på lungor å tittade i halsen på alma å sa att hon hade prickar på tungan, förmodligen streptococer, (stavas?) hon pep när hon andades så det var på gång till en lunginflamation å så nån tredje bakterie som jag inte kommer ihåg, så stackars lilla alma fick antibiotika, inte lite helle utan ska ha det 3 gånger om dan i 10 dagar. hon som är så lätt att ge medicin vill inte nå gärna dricka det här. smakar väl skit antar jag för det luktar inge vidare. =( mamma flicka. tänkte att eftersom vi ändå  var där så kunna ju hon lyssna på affe oxå men det kunna hon inte. så jag måste boka en tid till honom imöra för jag tror att han har åkt på nå skit oxå, nånting stör honom å väldigt kvav när han andas så det förvånar mej inte om han oxå får penicillin. tur att abbe är frisk, han har *peppar peppar* hålit sig frisk länge nu å jag hoppas att han håller sig frisk.


imöra så ska alma få åka till dagis en sväng å va med i lucia tåget å sen blir det hem igen. kanske att det tar en timme å hon är ju rätt så pigg med tanke på hur sjuk hon är så det ska nog gå bra. det ska vara utomhus så ingen risk att hon smittar nån annan iaf. 


ifredags så gick min lilla kille med gåvagnen för första gången, abbe var ute å gick med affe men abbe tröttnade på att leda honom så han gav affe gåvagnen å affe bara gick. =) jag skrattade så jag trodde jag skulle avida för han såg så väldigt stel ut å gick så himla brett. hehe. karl tyckte jag var elak som skrattade när jag skulle berömma honom men jag kunna inte låta bli. var så himla roligt å se honom. =) mammas lilla kille är inte så liten längre. =)


nä nu ska jag ta å gå i säng medans affe fortf sover för jag antar att det blier en tuff natt igen. =(


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 11 december 2011 13:42

Igår så var vi på julbord med karls chef, Anna Tore Erik å Emil. Hur trevligt som helst. Vi var på bergegården å det var hur mycket mat som helst å hur gått som helst. Jag som inte tycker om julbord åt faktiskt ganska mycket av det som fanns. Rekommenderar verkligen att gå dit. Vi blev kvar på själva julafton oxå men det var så himla lite folk så jag ville åka hem redan vid tolv. Var skit trött. Momma var hemma hos oss med dom två minsta barnen medans Abbe var hos Oskar. Alma var inge pigg så momma sov med henne på soffan. Hade varit vaken mycket i natt men idag så är det full fart igen, dock snorig å hostig. Nä nu ska jag vila lite innan barnen vaknar. :-)ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3Puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards