Direktlänk till inlägg 30 december 2011

"tocka"

Av zanna - 30 december 2011 20:54

idag så skulle jag fara med farmor till ovansjö å jag tog med alma ifall att hon ville sova en stund å det var när att hon gjorde det. for först å tanka i dingersjö å sen så skulle jag svänga av e4 mot myre men det var glas halt i korsningen så vi for i diket istället. =( det gick i slowmotion så det gick bra för oss alla tre som var i bilen. redan innan jag hade hunnit släpa ratten så ringde min my å frågade var jag var på väg å då sa jag att jag kört av vägen å så la jag på. hela 3 bilar stannade å frågade om det gick bra å den ena skulle till skatan så vi fick åka med till ovansjö där ann kommer å frågar vad vi åkte för bil å sen började jag fatta vad jag gjort. blev vädigt skakis när chocken hade släppt å jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. ringt till karl hade jag redan gjort så det behövde jag inte göra igen men jag ringde ändå å frågade om inte hans chef kunna dra upp mej med pickupen å det trodde han inte att han kunna göra eftersom det var så halt men jag ringde ändå å han å karl kom å skulle föröska att dra upp bilen men det var som karl sa, alldeles för halt. abbe var med jon å hans föräldrar i hudik på buspalatset så när kl blev 16.30 så packade jag in affe å farmor å for hemöver.  när alma hade vaknat i ovansjö så frågade karl henne vad mamma gjort med bilen å då säger hon, "mamma tockat bilen" ha ha säger jag bara. jag krockade ju inte å jag vet inte varifrån hon fick det men det tog stopp å vi fick kliva ur bilen på ett udda ställe så jag skulle väl kunna tänka mej att det var därför hon sa så. =) hon sa inte ett ord när det skuppade till utan tittade bara på mej. hon låg så gott som ner i sin stol för bagage luckan var rätt upp. hua hua... nu har jag prövat på detta så nu tänker jag inte göra det igen. =) tur att det gick bra för oss å att ingen gjorde sig illa på nå vis. =) bilen är hemma igen å den mår oxå bra, stötfångarn fram som är bulig. =)


imöra är det nyår å den ska firas med alla mina, abbe ska dcok vara i ovansjö som vanligt.=( men därifrån kan vi ju inte slita honom. får ju vara med karl å de två minsta iaf. =)


nä nu har jag skrivit nog för idag, ska lägga in mer ved nu å lägga ikull mej på soffan. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zanna - 14 juni 2014 17:20

idag så fick jag veta nånting som jag gått å väntat på.. nånting som jag har hoppats på när det gäller en nära vän. jag blev så himla glad för deras skull, jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick smset imorse om att jag måste ringa. jag trodde a...

Av zanna - 11 juni 2013 15:35

nu är det bara 10 dagar kvar till vi står som brudpar. =) ska blir så hima roligt. vi har nu varit ute på svensexa å möhippa å dom blev lyckad å mindre lyckad. =) karl hade sin i fredags å han kom hem redan kl 24. =) höll mej vaken större delen av ...

Av zanna - 3 juni 2013 11:40

nu är vi nästan färdig med snickarbon. =) målade klart igår å lade golv, nu ska det bara målas runt fönstren i nån fin fär å texten på väggen ska fyllas i. det kommer att bli jätte fint. =) klänningen ska lämnas till en arbetskamrat för en fin just...

Av zanna - 30 maj 2013 13:38

9 arbetsdagar kvar innan jag går hem på ledigt i 9 veckor. ska bli så himla skönt. =) längtar som en tok kan jag säga. =) ska bli skönt för ungarna oxå å slippa dagis under sommaren men nästa sommar blir det till att jobba. =(   idag har vi rensa...

Av zanna - 23 maj 2013 12:27

varför är det egentligen jag som har gjort fel när jag har berättat vad jag vill å hur jag vill ha det? varför ska jag be om ursäkt när jag bara sagt vad jag tycker å tänker om vad som är rätt? varför ska jag stå där med hundhuvudet när det är vi...

Ovido - Quiz & Flashcards