Alla inlägg under maj 2010

Av zanna - 31 maj 2010 09:52

idag så ska jag göra intro på hemtjänsten i gnarp, det ska bli spännande. =)

det var A som tyckte att jag skulle jobba på hemtjänsten å jag sa att det var inte min grej men att jag kunna pröva iaf. jag har gjort praktik där två dagar när jag gick på gymnasiet men det var så tråkigt att jag hellre ville vara inne på golvet. men jag gör ett nytt försök för å se om det fortf är lika tråkigt eller om jag har ändrat uppfattning. det ska bli spännande iaf. =) får se vad dom jag ska gå med ikväll tycker hur det går.


igår kväll så fick jag å karl för oss att vi skulle plantera om blommor när barnen hade gått i säng vid 21. vi satte om en hög å det skulle behöva göras på resten oxå men det tar vi en annan dag. när jag höll på att leta efter nå att ställa i ett av fönstren så blev det så att vi rensade ut två skåp på en gång. nu är dom nästan tomma. =) vi var inte klara förns kl var efter 23. men då var jag så uppe i varav att jag inte kunna gå i säng så det blev att kl var 00.30 när jag somnade tror jag. =) så jag kan ju säga att jag är måttligt trött nu med två stycken morgonpigga barn. den ena av dom, alma har somnat igen å har nu sovit i en timme. måste nog väcka henne snart annars så får nog mormor det jobbig med en liten tös som säkert kommer att bli grinig när hon är där. å det vill jag ju inte.


när alma har vaknat så ska vi ge oss ut på en promenad, abbe cyklar förstås å jag å alma går. =) vi har börjat att ge abbe fria händer nu när det gäller att cykla. han får cykla själv till farmor bara han håller sig på sidan å han är jätte duktig. =) den lilla killen är inte så liten längre. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 30 maj 2010 17:17

igår så bestämde jag å karl att vi skulle åka till min syster i östersund så det gjorde vi å kom hem idag. det var jätte kul å träffa dom igen å min lill plutt rasmus hade pappa vecka men han kom å sa hej till oss iaf. han tycker verkligen om alma å det syns, han satt med henne i stort sett hela tiden som han var där å det var bara en liten stund. =) å det blev förstås en massa kort tagna men jag har inte packat upp väskan än så dom kommer inte idag. blev nå kusin bilder oxå men det är ju som vanligt när man ska knäppa kort, ingen av dom kollade in i kameran samtidigt. tråkigt men det blir ju så om det är flera. =)

vi tog nån öl å satt å prata till kl 23 å då gav jag upp, fy vad trött jag var, jag hade kunnat gå i säng redan vi 20 men det gick ju inte.. hehe

for hem i morse vid kl 10, vi visste inte när abbe skulle komma hem å så kanske kar skulle hjälpa till å flytta åt en av  ruths kompisar.


när vi satt i bilen på väg hem så sa karl rätt som det var "mäh är det flagg dag idag??" ja det är klart att det är det sa jag.. kommer du inte ihåg vad det är för dag??? "oj men förlåt gumman, grattis på mors dag." snacka om att ha en gubbe som är senil. hihi. älskar honom ändå!!! =)

han har lovat mej att han ska göra midda idag så jag slipper. =) =) som morsdag present. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 26 maj 2010 13:32





det var jätte skoj att klippa gräset med pappa, hon bara skrattade. =)

  

 så glad så glad.                                             
            

sådan far sådan dotter.                                                      

alma å albert som hon tycker så mycket om. =)                                                

 

min första cyckel tur. =) 

    

tänk vad lite som kan roa en liten.

   

mys med pappa. =)   

så glad över att hon är ute, det verkligen älskar alma. =)


nu har ni fått en uppdatering av bilder. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 


pusskram 

Av zanna - 25 maj 2010 19:11

det kommer nog att bli en bonde av alma, karl skruvade på klipparen på trädgårdstraktorn idag å när han var färdig så tyckte jag att alma skulle få prov åka å det gjorde hon å hon skrattade å flinade nästan hela tiden. det såg så himla roligt ut. knäppte lite kort på karl å henne när dom körde med den så bilder kommer sen. hon sprattlade som en tok rätt som det var å det såg ut som om karl hade lite problem med att hålla henne kvar i knäet. å så skoj det var att titta på dom.


idag så har jag å alma tagit en promis, det var så skönt ute så vi gick en sväng, när vi kom tillbax så gick vi till anna istället för hem, jag såg att hon å annelie höll på med nå ute så vi gick dit å fick oss en pratstund å lite kaffe. det är alltid trevligt med kaffe. =) =)

när karl for tillbax  på jobbet så gick jag å alma å la oss å vila, alma somnade men jag klev upp igen när hon somnat. jag hade inte ro å ligga kvar.


nu springer alma omkring i sin gå stol å jag sitter å gluttar på henne mellan raderna, hon rycker å sliter i allt hon får tag i "aj aj" är mitt mest använda ord just nu tror jag. =) nu har hon puttat babygymmet framför sig ut i hallen så nu kommer hon inte ut dit. =)


nä nu ska jag ta å vara lite social med karl som precis kom in. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 24 maj 2010 13:04

idag är det månda å idag så gör jag allt som ska göras när abbe far till sin mamma.

de senaste dagarna som gått så har allt stått stilla eftersom jag har jobbat ihelgen, å eftersom karl låg i feber igår, så idag så ska jag ta itu med berget till tvätt, har tvättat två maskiner å har minst två kvar. hade tänkt att jag skulle byta i alla sängar oxå men det är ju så tråkigt å göra allt när man är själv, mycket roligare när man har sällskap men vem vill vara ens sällskap när man ska göra allt detta då?? ingen så det är bara att ta tag i det.


har även satt ut blommorna som vi har fått av my, satte tre tagetes i kitteln å dom två som abbe har satt på dagis har jag satt i två hängamplar på bron. blev jätte fint men det blir väl finare sen när dom har slagit ut. =)


nä nu ska jag ta tag i allt göra medans lilla alma sover. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 23 maj 2010 19:14

idag så är jag trött å slut i kropp å själ..

i fredags så var det begravning å den var jobbig men så himla fin.

när alla for å skulle grilla så stannade jag hemma å gick i säng vid 21 för jag var helt slut. vaknade vid 23 å hade jätte svårt att somna om för det var så inni nordens varmt i sovrummet. upp 05,30 på lördan å jobba å sen vidare till ovansjö för grillning å upp 06.30 i morse för jobb när jag kom hem så var det bara att sätta sig i bilen igen å åka till ovansjö å hämta abbe för karl är sjuk så han orkade inte... =(  inte jag heller egentligen men vi måste ju ha hem abbe ikväll så då for jag. kan ju säga att jag att jag kommer att gå i säng tidigt ikväll, jag är så himla slut. jag ångrade mej igår att jag hade tagit på mej jobb, på lördan för jag visste att jag nog skulle vara trött å det var jag men men...


nu i veckan så händer det inte mycket, ska försöka tvätt en massa imöra för jag har hela badrummet med tvätt. *suck* men det är ju ett måste.


nån dag den här veckan så ska jag dejta anna å greta. =) vi ska ta oss en promis å äta lunch breve yxfabriken i gränsfors. det ska bli hur trevligt som helst. dom har tydligen öppna nå mat ställe där å det ska tydligen vara bra mat för 65kr. =)


nä nu ska jag ta å väcka lill tösen. hon har en sov dag idag.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 20 maj 2010 21:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av zanna - 18 maj 2010 19:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards