Alla inlägg den 9 maj 2010

Av zanna - 9 maj 2010 20:42

oskar kom igår å abbe hade bestämt att han skulle sova här i abbes baddsoffa så så blev det. =) trevligt hade grabbarna å så var wilma med oxå såklart. hon trivs med abbe tror jag å det är skoj! =) abbe oskar å wilma var å lekt i nån hög med plåt å grejjer breve grannens "lada" å rätt som det var så kommer karl bärandes på henne för hon hade trampat på en gren å rätt genom skon. aj aj.. så karl fick rengöra såret å så la han pappaer runt foten i brist på större plåster. men wilma bev nöjd å det är ju huvudsaken. =)

när grabbarn kom in så skickade vi upp dom på abbes rum med popcorn, chips å dricka å så slog dom på en film. när kl var 22 så skulle karl skicka grabbarna i säng å fick sig en överraskning när han kom upp, dom hade somnat båda två i soffan så karl lät dom vara, han stängde av tv´n å gick ner.

idag så var grabbarna bjudna på kalas hos laban så jag körde dit dom kl 12 å karl hämtade igen kl 15, abbe fick stanna kvar efter kalaset om han ville å det ville han såklart. =)

sofie kom till mej på en fika medans hugo å tobbe var hos grannen å pula på med nån bil så abbe blev glad när han hade en kompis hos sig när han kom hem. =)

medans jag å sofie gick ut en sväng å pratade så gick alma omkring i sin gåstol å när jag skulle gå in å hämta ut henne så upptäckte jag att hon har ryvkt ett blad av en blomma som hon satt å tugga på, jag fick panik å ringde till siv. "hej alma har ätit en blomma vad ska jag göra. vad är det värsta som kan hända med henne?????" siv sa att jag skulle ge henne mjölk för det är bindande å det värsta som kan hända är att hon spyr. än så länge har det inte blivit nå å jag hoppas inte heller att det blir nå mer. å det där med att ge henne mjölk var ingen hit. det spottade hon bara ut, hon tyckte nog inte om det. =)

när abbe kom hem så verkade han lite slö å kliade sig i ögonen å var bara allmänt slö. vi trodde att hans dag hade varit lång å att han var trött så  vi sa att han skulle lägga sig på soffan å vila lite. när vi kom in å kollade på han då låg han fullt påklädd i soffan med almas jätte tjocka filt under värmepumpen, då anade jag att han inte mådde så bra så det blev att jag tog en temp, å han hade en massa feber. stackarn han mådde inte alls så bra så han fick klä av sig å så gav jag han en skvätt alvedon. nu ligger han på sitt rum å kollar på en film för karl ville se hockyn.


jag hade tänkt att jag skulle fortsätta att göra ren min bubbla idag men så blev det inte, sofie var ju här i flera timmar å då vill jag ju inte stå med den. =) får nog ta å göra det imöra eller nå istället. =) =)


nä nu ska jag ta å mysa ner mej lite i soffan med karl framför hockyn. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards