Alla inlägg under december 2010

Av zanna - 29 december 2010 13:47

idag är det onsda å jag har två dar kvar att jobba den här veckan sen så tänkte jag gå hem på ledighet igen. =) det ska bli skönt men jag kommer att sakna att få åka till jobbet å bort från familjen. kanske dumt å säga så men ibland behöver man en break från den å bara umgås med vuxet folk. =)

nu är julen över tack å lov å bara nyår kvar. sen så går vi in i januari å ett nytt år tar sin början. hoppas på ett bättr år igen å jag vill inte ha nån förlust det här kommande året. jag vill att det bara ska hända skojiga saker som man kan glädja sig åt å inte nå elände.


idag så har vi bjudit in oss på mat hos farmor å det ska bli skönt att få slippa spisen en gång. känns som om jag skulle kunna lejja en städerska oxå. har tappat lusten om allt just nu men orken kommer väl tillbax så småningom.. =)

totalt nere just nu men det beror väl på att det varit jul å så börjar jag bli lite smått osmidig så jag kan inte röra mej, å ont i ljumskar har jag oxå så det där med att städa går inte men man måste ju. det är bara att härde ut å hoppas på att dessa 8 veckor som är kvar går fort å att den lilla vill komma ut lite lite tidigare. =) alma kom ju tidigt så då kan vi hoppas att nästa oxå gör det. =)

så just nu är det inge bra här men det blir bättre får vi hoppas.


nu sitter herrarna å spelar tv-spel å fröken sover å jag skriver nå rader här. vi är på varsitt håll allihop.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 25 december 2010 11:45

igås så var det julafton å den tillbringade vi i ovansjö men det var ingen vidare julstämmning hos nån av oss. bara hälften av oss var med å vi kunna sitta vid 1 bord å äta å det har aldrig hänt tror jag.

men ungarna var glada å dom fick sina julklappar å jag tror att de var nöjda. =)

imöra så ska vi fira jul på riktigt å då ska alla vara med, å abbe kommer hem från ö-vik å det är ju det bästa. =) hoppas bara att julkänslan hinner komma tills dess.


ikväll så ska jag jobba å alma ska få vara med om karl inte hinner hem från ockelbo. han å reine har åkt för att hämta en skoter där så vi får se hur länge det blir att hon är med. =)

hoppas bara att det går bra för dom jag jobbar med att hon är med. hon är ju jämt på bra humör så vi får hoppas att hon är det ikväll med. =)

just nu ligger hon å sover å det kan ju vara bra. =) så hon är pigg. =)


just nu så sitter jag å laddar hem en kizz låt som jag ska lägga in på mobilen som abbe ska få i julklapp. jag hoppas bara att låten som jag söker finns med på albumet. så när vi sitter där så ska vi ringa till mobilen å jag hoppas att abbe förstår vad han ska göra. =) det slutade med att hans kusse oskar ska få en mobil oxå för annars hade det blivit liv i luckan om abbe fått en men inte oskar. hihi. humle å dumle. =)


nä nu ska jag ta å göra lite nytta innan det är dags för lunch å sen jobb. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 21 december 2010 14:24

nu har äntligen abbe ponken fått sitt efterlängtade jullov. =)

jag å mamma var till kyrkan idag med förhoppning om att alla klasser skulle sjunga en varsin sång men det var bara en klass som sjung så jag var lite smått besviken när vi gick därifrån. å för att inte prata om prästen som måste ha varit alldeles bakom. hur kan hon tro att en hel skola ska komma in i kyrkan tysta? hon började att gå an om att i krykan så var man faktiskt tyst för det är en helig plats.. men va faan! det kan man inte begära av  barn som är mellan 6-12 år som dessutom är uppspelta av att det blir lov idag. jag blev riktigt sur på henne. när alla ungarna skulle gå ut så säger hon: får se nu om ni kan gå knäppt tysta ut från kyrkan. vad tror ni hände då??? jo alla pratade lite extra högt. men annars så var det fint.

bussen gick hem kl 11 å när abbe fortf inte kommer 11.45 så ringde jag till skolan å hörde om bussen verkligen gick när den skulle å det hade den gjort så det måste ha hänt nå. men abbe kom nån minut senare å mitt hjärta lugnade sig. =) det var stopp på e4 så dom hade fått åka en annan väg hem. men jag blev riktigt orolig. =)


alma är så himla söt. hon går till hallen å kollar mot dörren å ropar på "appa", mitt hjärta smälte igår när hon gick emot karl å sa appa å så ville hon upp i hans famn. =)

igår så gick hon å hämtade min palestina sjal å ville ha den på sig så det fick hon. lyckades få ett kort på henne å det blev jätte fint. hon vinkade å log så himla fint. =) men ett riktigt litet busför är hon. hon river huset både 1 2 3 gången varje dag. =) igår så kom hon bärandes på stanley, hon hade sina händer runt hans hals å det var ju mindre lyckat. jag hörde henne "oh oh oh" så jag tittade på vad hon höll på mej å det var stanley hon bar på. hihi antar att hon tyckte han var tung. =) =)


om 3 dar så är det julafton å vi har alla ungarnas julklappar kvar. *suck* det blir till att åka den 23e å handla klart allt. abbe har vi 3 st åt nu å alma 1. hoppas bara att allt vi ska ha finns kvar annars så gråter jag floder.


nä nu måste jag ta å göra nån nytta igen. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 14 december 2010 13:18

var på lucia firande igår, dom var så himla duktiga å abbe var hur söt som helst. han var tomte å tog inte av sig sin dress förns det var sängdags. =) var till ovansjö å firade oskar å även där fick vi se ett litet luciatåg. =) abbe my å oskar var jätte duktiga men den lilla lucian dom hade med sig ville inte alla vara med i nå tåg eller vara med överhuvudtaget. lilla alma hade en massa annat å göra. =) men jag tror att jag lyckades få några bra kort på dom alla. =) får se om jag lägger ut nån här eller om jag bara gör det på FB.


idag så var det meningen att jag å alma skulle på babycafé med anna å greta men vi tog oss en lång sovmorgon så det blev inte så att vi for.

det var sista gången för i år å nästa år blir det inge mer för oss. men men...


nä nu ska jag ta å göra lite nytta som å möta abbe ponken vid bussen. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 12 december 2010 20:03

jag kan inte säga annat än fy faan för denna människa.

jag blir så arg att jag nästan sprängs i bitar. denna människa är inte välkommen innaför dessa dörran igen å den jag skriver om förstår nog vem jag menar. aldrig aldrig mera välkommen hit å det spelar ingen roll vad den personen säger å försöker göra så kommer jag aldrig nånsin att ge med mej heller. fy faan!!!


den helg har varit ganska så bra, igår var vi i ovansjö hela dan. vi var hem å åt en sväng å hämtade almas väska som vi av nån anledning glömde hemma. sen for vi tillbax å kom hem nån gång efter kl 22. ungarna var hela färdiga å de somnade på momangen. =)


idag så har albert å alma fått vara till frisören å klippa sig. abbe blev jätte fin i håret å fick som vanligt färgspray i håret å blev toknöjd med det. =) sen så lyssnade han på KIZZ med frisörens sambo å då blev han ännu mer nöjd. =)

jag blev ganska förvånad över alma. hon var någesånär still å det gick att klippa henne oxå så nu ser även hon vettig ut. =) även hon fick lite orange spray i håret. =)


imöra så blir det luciafirande på flera håll, första ska vi iväg med abbe å kolla på hans skola, vi lovade att plocka upp min mamma oxå som ville med å titta så imöra blir det en tidigt morgon för oss alla.. men det ska väl gå bra ändå tror jag. =) sen blir det till ovansjö på kvällen å fira oskar som fyller år å även där gissar jag att det blir lucia firande. =)


denna vecka så är det nånting varje dag. men på lörda så har jag inge bokat så då blir det till att ta en dag ledigt om jag inte får jobba. =) jag har fått ihop en massa timmat den här månaden å det känns skit bra om jag får havandeskapspenningen beviljad. =) =)


nä nu ska jag ta å kolla lite på tv innan det blir till att gå i säng. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 7 december 2010 20:27

idag så tog jag å alma oss äntligen iväg på babycafé med bästaste anna lindgren å greta. =) det var himla trevligt å det  var bara okända ansikten.

jag tror att de flesta barnen var under 9 månader, det vara bara alma som var året å en liten kille som jag tror var 2.

alma hittade sig en liten kompis som var 10 månader å som gick för fulla muggar. =) jag har inte sett nån sån liten gå å är himla glad att alma var året när hon lärde sig att gå. denna lilla flicka hade ingen kordination alls å ramlade hela tiden på allt. =) men en jätte söt liten tjej. =) nästa vecka är det sist gången för det här året å då ska vi oxå försöka att ta oss iväg för sen blir det ju inget mer eftersom alma börjar på dagis i januari. men när den lilla kommer så blir det väl att man kanske försöker att ta sig iväg igen. =)


idag så har jag slagit in alla julklappar som vi har köpt, det är bara julklappar kvar till barnen. alma abbe my å oskar. men det får vi ta när lönen kommer. har ingen lust att fara å julhandla då men jag måste väl. jag vet ju på ett ungefär vad vi ska köpa till alla men frågan är om det finns nå kvar. men det märks ju sen.


idag så har jag å abbe suttit å spelat lotto. abbe var jätte lycklig för han vann alla gångerna. å jag som är en sån dålig förlorare fick ju hålla modet uppe för hans skull. =) jag var nära att vinna nån gång men abbe hade turen med sig å drog rätt kort ac dom två sista som fanns kvar så han blev ju glad över det. =)

hans kompis jon kom å lekte med honom när vi hade ätit mellis så det har varit full fart här i huset. =) alma hjälpte mej å laga mat medans killarna lekte å hon skulle prvsmaka maten direkt från spisen så det fick hon väl göra då. =) hon har bergström´s aptit å det har märkts direkt från födseln å det håller i sig. =) å det är ju bra så hon inte blir som mej. =) förutom utseendet, blond å blåögd. inte för att jag är blond nu men var  det ganska länge innan jag blev mörk. =)


nu har jag gått in i vecka 28 å det börjar närma sig mars. lite mindre än 3 månader kvar nu å det känns i kroppen att man börjar bli osmidig. det går inte att ta å plocka upp saker från golvet längre utan nu måste jag antingen sätta mej ner om jag ska plocka undan leksaker eller be karl plocka upp. *suck* å halsbrännan blir värre för varje dag som går. den börjar bli lik den jag hade när jag väntade alma så det blir nog ett litet troll som kommer den här gången oxå. =) =) skulle kännas konstigt om vi fick en skallig bäbis den här gången när alma såg ut som hon gjorde. =) =)


nä nu ska jag fortsätta att kolla på hockyn.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 5 december 2010 20:17

nu är abbe ponken hemma igen å nu är det livat. =) precis som det ska vara. =)

även denna gång så har alma saknat honom å det märks så tydligen när han kommer hem. =) abbe, abbe, abbe pratar hon om när han är borta å när han är hemma så är det abbe, abbe, abbe.

friska är dom igen båda två oxå. så skönt, alma sov hela natten i natt å vaknade vid 05.30, fick välling å somnade om å vakna strax innan 08. idag så har hon inte gjort annat än å ätit å det är ju bra. de senaste dagarna har hon levt på frukt, vilket är bra ioförsig men att bara äta frukt gör mej lite orolig eftersom hon vägrat mat. men idag har hon ätit mat å bara en frukt. =) hon verkligen älskar mandariner. =)

karl säger att jag är en sån där mamma som blir orolig för allt å det har han ju säkert rätt i. jag är hopplös när det gäller abbe av nån anledning. han får stå ut med mycket han när han är sjuk, det måste ätas, å när han sover för länge så måste jag kolla så allt är bra å då väcker jag ju han såklart. överdriven är ett ord som används flitigt när abbe är sjuk å karl är hemma. =)


idag så är det andra advent å den dagen har vi fördrivit med att städa hela huset igen å tvättat en massa å bytt i alla sängar. så nu är det fint igen å luktar fräscht. =) härligt härligt.


jobba fick jag göra igår oxå, härligt å komma hemifrån å umgås lite med vuxna människor. =) önskar att jag fick jobba lite mer eftersom det är sidta månaden som jag kan göra det, har sökt havandeskapspenning från januari å hoppas att jag får det. =)


nu sitter jag å kolla på filip å fredrik, ungarna ligger till sängs å sover å karl kommer väl ner snart han oxå. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 3 december 2010 11:47

nu sitter jag å hämtar igen mej lite efter en lång natt, abbe har åkt med sin mamma till mormor å blir borta i helgen å alma ligger ute å sover. hon är feber fri nu men ack vad gratis hon har varit ett par dar nu. =( det har märkts så tydligt den här gången att hon varit sjuk å har inte varit på nå bra humör alls. =( men idag så har hon peppar peppar varit glad å trevlig hela dan även om hon klev upp strax innan 7.  =) hon är jätte lätt väckt på morgonen å vaknade av karls väckarklocka även om hon sover i sitt eget rum så hör hon den å vaknar. försökte få henne att somna om men det gick inte. det går bättre å bättre att ge henne sin astma spray oxå, hon har fått leka med den å hon sätter den själv till munnen nu men hon vill inte riktigt acceptera att vi ger henne den men imorse så gick det kanon fint. =) =) =)


den 9e så har karl fått en tid på röntgen med sitt knä å jag hoppas att det bara är brosk i knät som stör honom å gör ont. hoppas att det går över efter lite sjukgympa så han slipper nån större undersökning å i värsta fall OP.jag har gett honom pingis förbud till han har varit på röntgen å fått svar på den för det vore ju synd om det blev värre.


nä nu ska jag ta å göra mej lite lunch å sen förhoppnings vis hinna ta mej en vila innan fröken vaknar. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards