Alla inlägg under augusti 2011

Av zanna - 31 augusti 2011 08:43

idag tror jag att alla barnen har vaknat på fel sida. abbe suckade för att han måste till skolan, det verkade som om han inte alls ville det. alma var varit lätt stött å grinig, å alfonz har oxå bara gnällt. peppar peppar så har alma sovit hela natten i natt å jag hoppas att det fortsätter så men bara för att jag hoppas på det så var det väl bara för i natt. 

när abbe skulle gå till bussen nu på morgonen så skulle alma ha på sig en jacka å stövlar å så traskade hon oxå iväg, i pyjamas, nasse under armen å med sin telefon i handen. så gulligt. =)


igår så var faster gun snäll å körde abbe på träningen så jag kunna ge dom andra mat å komma senare. dum tid å lägga fotbolls träningen kl 17. allt blir knas. tidig midda för alla utom karl som inte ens har slutat jobba. alfonz är ju flexibel när det gäller mat så han kan man ju ge mat på plats. blir lite smått stressad av att få med mej 3 barn till fotbollen men det är bara att bita ihop å försöka göra det bästa av situationen.


imöra så är det skolfotografering för abbe, tyvärr så blir det inga enskilda kort i år för även där är tiden lite dum för syskonfoton. den tiden krockar med abbes träning så vi får ta det där med enskilda senare när vi har lite mer tid å planera det. å nu under hösten så är det ju en massa födelsedagar oxå så då blir det ännu mer krångligt. 


igår så var dagis ute i skogen, alma å en liten kille till hade fått för sig å gå å kolla på en traktor så dom gick i från dom andra i gruppen. =) 


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 29 augusti 2011 08:40

i fredags så for jag in til birsta med gun å shoppade loss på riktigt, dock inte en ända grej till mej. abbe å alma behövde käder så jag kan ju säga att dom fick det oxå, utöver kläder så fick abbe super fina skor å alma ett regnställ. karl ville ha nya arbetsbyxor så då fick han det. bev en god lunch til mej i stället för nå annat å en god å mycket välförtjänad kaffe hos gun när vi var klara. =) =) abbe blev toknöjd med sina kläder så det var ju bra, var lite orolig över att han skulle tycka att det inte var nå fint men han blev jätte glad. alma var mer intresserad av alla dragkedjor än att hon fått kläder. inte ens "pippin" på en tröja var nå intressant. =)

nu har dom så dom klarar sig ett tag iaf så det är bra. bara vinterkläder kvar till abbe sen är vintern räddad. =)


i fredags kväll så fick jag för mej att vi skulle byta säng till alma å det var en av mina sämre ideer. kl var över 21 innan alma kom säng pga det så hon har kunnat somna stående innan vi gav upp hennes nya säng å tog in abbes gamla. köpt en jätte fin jätte gammal säng till alma men hur vi än gjorde så fick vi inte in den på hennes rum. dörren är för smal, på tok för smal så hon får vänta med den tills hon får nytt rum. =( men då hinner jag slipa å måla om den så det var ju positivt. =) =) hon tycker att det är skoj med en ny säng så hon har inte tid å sova ens, hon somnar som vanigt på kvällen men när on vakna på natten så har hon inte tid att somna om utan kliver upp hela tiden när man har stoppat tillbax henne. til slut så ger jag upp å lägger henne med oss å bär tillbax henne när hon har somnat. upp ner upp ner upp ner... varför ska man sova?? =)


nä nu ska jag ta å söva alfonz innan han somnar i gå stolen. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KRAL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 23 augusti 2011 09:18

nu har vi återgått til det normala igen. karl jobbar, abbe i skolan å ama på dagis. =)

abbe gick sin första dag i 1an igår, han tyckte det var skoj men hade inte så mycket att berätta. =) han var till sthlm i helgen med en faster å kusiner. dom hade jätte skoj, varit på grönan å åkt färja mm. kom hem 00.30 på söndags natten så det var inte så skoj å väcka honom igår å så var han på uruselt humör när han kom hem från skolan så han fick lägga sig å sova en stund. "jag är inte trött" sa han men efter 5 min  på soffan så sov han. å när jag väckte honom så sa han "jag har inte sovit" fast han sov i ca 2 timmar innan jag väckte honom. alfonz bara skrek å alma levde rövare å han märkte inget. =) =)

idag blev alma hemma från dagis för hon har spydd ner hela sängen i natt men är pigg i övrigt men det är lika bra å ha henne hemma idag å imöra så hon inte smittar ner barnen om det skulle vara magsjuka. jag mådde sådär lagomt illa när jag gick å la mej igen efter att ha bytt i sängen å duschat alma. =) psykiskt skulle jag vilja säga. hehe


tror att jag har gått å drgit på mej halsfluss oxå... känns ju bra när man ska på brölopp på lörda, är så himla rädd att jag smittat småttingarna så om jag ska på HC så får dom kolla deras halsar oxå eftersom att dom inte kan säga att dom har ont.. nu blir det inge mer pusskalas förns jag har varit dit å gjort halsprov.


nä nu ska jag ta å göra iordning lite frukost. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 18 augusti 2011 14:13

igår så var jag med alfonz på sjukhuset. trodde vi skulle prata lite å kanske ta nått prov, men vi pratade en massa å det blev många rör som skulle fyllas + ett som ska tas på månda.. hua hua.. läkaren sa att han trodde inte att alfonz var sjuk (hade för få symtom) men om han skulle vara det så är han allvarligt sjuk å kan bli jätte dålig jätte fort. =( det kom en kille från lekterapin å knäppte kort på honom som skulle skickas till uppsala för konsultation. å sen får vi utgå i från provsvaren. läkaren sa att det fanns många olika sorters hormoner men att vi skulle ta prov på dom viktigaste å visar dom inget så skulle vi ta prover på andra sorter. för nå fel är det sa han å det ska vi inte vifta bort. pratade även om binjurarna men det hängde jag inte riktigt med på för när han började prata om uppsala blev jag lite smått stressad.. jag vill å önskar verkligen att han inte är sjuk. alla barn borde få vara friska, dom har ju hela livet framför sig. nu är det bara att hålla tummarna å hoppas på det bästa.


annars så händer det väl inte så mycket mer än att jag jobbar å jobbar å när jag slutat jobba så åker jag hem å i stort sätt bor på taket. det är flera som inte tror att jag hjälper till med det att jag bara är hemma å gör ingenting förutom att vara med ungarna men så är det inte för er som inte vet det. jag har satt många spik i det här taket å jag har lagt många plåtar å lagt en jävla massa papp. så bygga tak det kan jag lova er att jag gör. å det är bara karl som sett det i princip. skulle upp på taket nu oxå när jag kom hem med då kom sven så då struntar jag i det för då blir jag bara i vägen.


alma å alfonz har varit hos momma sen i tisdag å ska väl kanske vara där tills på lörda om jag inte hämter hem båda två på freda. alfonz sover hemma å åker med mej tillbaka på morgonen med alma sover där. momma å alma hade somnat båda två kl 20 igår så momma är nog helt slut skulle jag tro. alma har varit å hälsat på dagis idag som en förberedelse inför att hon börjar igen på månda efter 10 veckors ledigt. hon hade tagit fröken i handen idag å gått å lekt direkt så det var ju bra. =) ingen konst att ha henne där. =) =)


nä nu ska jag ta å göra lite nytta.


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KRAL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av zanna - 14 augusti 2011 21:37

idag så skulle jag ha slutat mitt sommar vik men så blev det inte, ledig endast tis ons å sön. men är fundersam på om jag ska ta bort tors å fre så jag kan vara hemma å hjälpa karl med det sista på taket. det är inte mycket kvar nu tack å lov å sen kan vi nog återgå till det normala igen. =) ska bli så himla skönt å slippa se både hammare å spik för ett tag. =)


skola å dagis börjar oxå nästa vecka. ska bli skönt med rutiner igen. har varit utan det alldeles för länge nu. =) men det är väl så det är när det är sommar lov. =)


abbe har varit med sin mamma i helgen å det var roligt för honom men det märks så väl att han inte har fått springa av sig. helt uppåt hejsan när han kom hem igen. oskar kom å ville sova med abbe i natt så nu har han fått leka av sig lite å jag gissar att det blir cross åkning imöra för oskar hade med sig sin. synd bara att abbe´s fyrhjuling pajjat, annars hade dom haft en varsin å åka på.. men men..


jag har börjat att följa en blogg om en liten kille vid namn milton, ( thelifeofmilton.bloggplatsen.se ) där får man följa honom på barnintensiven. han föddes i juli å har legat där sen han var tre dagar då han helt plötsligt blev jätte sjuk. =( jag förstår inte hur man som förälder orkar vara så stark å positiva som dessa föräldrar verkar vara. (mycket bilder på honom med slangar å respirator så inget att följa om man är känslig) hemskt å se hur sjuk han är men nu går det framåt igen. =) hoppas att han blir frisk snart.


alma å alfonz är jätte förkylda nu å alma är inne på andra dagen med feber men inte lika mycket som igår. satt uppe med henne i natt för att det kändes som om hon skulle koka. fick alvedon å lite välling å så satt vi tills hon började prata för då har aledonen börjat verka så då stoppade jag henne i säng igen. det kändes som om hela natten hade gått när jag vaknade av henne kring två så jag blev glatt överraskad när jag såg att jag fick sova flera timmar till. =) =)

alfonz har ingen feber men han verkar ha ont i kroppen eller nå för han är grinig å gnällig å vill inte vara själv så han får alvedon han med å då är han pigg å glad igen. tänk vad lite kan göra så mycket. =) underbart. =)


idag så har jag varit på taket sen jag kom hem från jobbet å vi gav upp för en stund sen.. vi var tidsoptimister när vi trodde att vi skulle få papp på hela baksidan men hade det varit lättare med som två första så hade det kanske gått men vi fick dit tre rader iaf. =) bra gjort av oss. känns som om jag bara jobbar å spikar å inte är med ungarna nå alls. att alma gör uppror mot mej är inte ett dugg konstigt. =( men men snart är vi tillbax i det vanliga.


nä nu ska jag gå i säng tror jag.. börjar 7 imöra igen..


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 6 augusti 2011 13:28

som vanligt så händer det mesta när karl inte är hemma. idag när jag hade duschat å skule gå upp å klä mej å ungarna så märker jag en stor pöl på golvet i sovrummet å jag tittar mot fönstret å tänker att det kanske kommer därifrån men det är så lite öppet så det var nog inte det så jag tittar upp mot taket å ni tror inte att det har regnat in genom taket. å eftersom nockplåten inte har kommit på än så var det såklart därför... jävla skit! karl var ju inte hemma så det var bara att föräka fixa själv, ringde till flera olika personer för att få hjäp men inget svar så jag ringde till ruth, som var så himla snäll å kom å var med ungarna så jag kunna klättre upp på taket med en pressänning å spika fast den innan det kom mer regn, det var inte bara å göra det. den vägde as, den är stor som bara den å den fastnade överallt. jag trodde jag skulle bli galen innan jag fick dit den. när den väl var på plats så fick jag lov att spika fast den gamla nockplåten så det inte läkte in på andra sidan huset å det gick ju bra iaf. å nu skiner solen så det känns bra nog onödigt att hålla på å krångla bara för att det skulle bli fint väder igen... sen var det bara till att ta bort vattnet i sovrummet å upptäcka att det var blött i sängen oxå.. måtte det här vara klart snart så vi slipper mer bekymmer...


annars så rullar det på här hemma, affe har fått två tänder nu å han är inte på sitt bästa humör. grinar å gnäller mest hela dagarna. alma är som alma är, hittar på allt bus som man bara kan. å abbe kom hem från rättvik igår å är på fotbolls cup idag. skönt å ha alla samlade igen. abbe lovade att han inte skulle sova borta på ett tag nu så vi får ha han hemma å mysa. =)


min sista lediga dag idag å sen kör vi på med 8 dagara jobb, hoppas på att få några turer vecka 33 oxå. =) å veckan efter det så börjar skolan igen å så dagis å karl börjar jobba. kommer att bli bra med att försöka få in lite rutiner igen, det kan har vi varit utan sen skolavslutingen.


nä nu ska jag ta å slappa lite innan alma å alfonz vaknar igen.


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 1 augusti 2011 11:09

nu har jag börjat med en diet som heter modifast, det är en dryck som jag ska dricka 4 gånger om dan som ersätter måltiderna. kan min my lyckas gå ner i vikt så kan jag oxå det. jag ska äta den i 2 veckor å sen ska jag börja smyga in mat igen. tanken är att man ska krympa magsäcken å jag hoppas att det funkar så man inte börjar gå upp igen när man slutat dricka den. första dan var hemsk, då gick jag hungrig hela dan men igår så var det bättre, vara bara lite hungrig å det var ju bra. fuskade igår kväll för då blev vi medbjudna till galtström för å äta å då kunna jag ju inte ta en dryck så då blev det mat. men åt inte allt. =) det står -1kg på vågen på tre dar. =) =) härligt!!!


imöra så åker karl abbe å alma till rättvik så jag å alfonz bir ensamma hemma. tur att jag ska jobba så tiden går fort. momma ska vara barnvakt åt alfonz på kvällarna å sedan så tar hon med honom till jobbet så han är där när jag slutar. alldeles perfekt. på torsda så ska farmor ha honom för då ska vi på läkar besök med honom å se om det kan vara så att vi måste ta prover för å se om han han en hormonrubbning av nå slag. =( =( mamma hjärtat gråter. vi får hoppas på det bästa.


igår när vi kom hem från galtström så skulle jag gå å lägga alfonz för natten å jag brukar vänta med att gå ut ur rummet tills han har somnat å igår tog det tid, han kom inte riktigt till ro fast han var skit trött så medans jag väntade på att han skulle somna så somnade jag själv, abbe kom å väckte med när han gick i säng men jag somnade om igen å vaknade när karl sa att jag skulle flytta på mej så han oxå fick plats. kl var 20.30 när jag gick upp med alfonz så jag var skit trött efter att han jobbat som en tok hela veckan. skönt å få komma i säng lite tidigt en dag. =) =) men det kanske var lite väl tidigt. =) men men... pigg som tusan idag istället. =) =)


nä nu ska jag ta å roa mej med alla barnen. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards