Alla inlägg under maj 2009

Av zanna - 26 maj 2009 11:08

idag så är jag inne på min andra lediga dag. skönt å jag tror inte att jag tänker fara nånstans heller utan vara hemma hela dagen!!! =)

får se hur det går med det. =)


till er som undrat:

Min My OP sig därför att hon körde på tok med en skoter för tre år sedan, den tippade från en plog kant när dom stannade å hon å christian följde med i backen å då bröt hon nog nyckelbenet å så blev det nå mer.

hon har kämpat å kämpat för att dom ska kolla upp den ordentligt aå efter mång om å men så fick hon komma till ortopeden å där träffade hon en jätte bra läkare som nu har fixat till allt som var trasigt i hennes axel.

därför har hon OP sig. inge allvarligt alltså. =)


igår så var jag till hilda en sväng, fick ett sms av henne när jag var hos my å hon skrev att korten hade kommit. =) så jag for dit. kortet jag var ute efter var ett på mej å grynet. =) "helt sjukt bra" hihi

sen fick jag några kort från lina´s två års dag oxå, hon var så liten å knubbig men nu är hon lång å smal. alla barnen som fanna med på korten var knubbiga då men långa å smala nu. =) jätte söta allihop!!! =)


igår så fick vi ett chokerande samtal, jag trodde att mitt hjärta skulle stanna... =( abbes mamma ringde å berättade att abbe å hans kompis hade tagit sig över E4an för att dom skulle gå till en kompis.. å att denna kompis bror hade hjälpt dom över vägen. han är bara 12 år själv.

jag visste inte om jag skulle skratta lr gråta. jag hörde på en gång när karl var i telen att det var nå som hänt men jag hade inte räknat med en sån stor sak... jag hoppas att abbe å hans kompis inte umgås nå mer nu än på dagis för det är TYDLIGT att dom två inte är bra för varandra. jag vet inte vad jag kommer att göra om det händer igen lr om dom två råkar ut för nå illa. tänk om det hade hänt dom nå, även om det är 70 km/tim där dom gick över vägen så är det inte så många som håller den hastigheten. usch usch usch jag vill inte veta vad som kan ha hänt..


nä nu tror jag att jag ska ta mej en dusch å sen ta å göra lite nytta här hemma. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT MEST AV ALLT!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram till övriga. =)

Av zanna - 24 maj 2009 10:05

den här veckan har varit jätte lång, det har varit det ena efter det andra hela veckan.. jobbade månda tisda ledig onsda men då var jag på sjukhuset med my hela dagen å så fyllde karl år, den dagen gick otroligt fort fast vi bara satt på en bänk från 7.30-14.00 när vi väl fick ta med my hem så var vi jätte glad att OP hade gått bra men vi såg hur ont hon hade. när hon började gråta så gjorde jag det oxå. =( kom hem då var det bara att förbereda för karls kalas å sen for jag till my en sväng till innan jag for hem å åt. kan säga att jag var helt slut sen på torsdagen å det blev aldrig kväll. sen har jag jobbat hela helgen å idag har jag kväll, sen är jag ledig två dagar till. ska bli så skönt. =) =)

idag så är lilla abbe på fotbollsskola å sen så ska han på kalas hos cimpan så jag har lite att stå i innan dess. måste ju slå in hennes present å skriva ett kort, hämta abbe å få han in i duschen å sen är det bara att gå. =) tur att abbe är så snäll å gullig så han hjälper till istället för att sätta sig på tvären. hihi. nä nu måste jag göra nå nytta.


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 14 maj 2009 16:17

... eller nå...


jag fattar inte varför inte folk kan låta bli att lägga sig i mitt å karls liv!

är ni så avundsjuka att ni måste gå omvägar för att fråga hur jag mår...

är det inte lättare att saga... hej zanna! hur är det??

än å gå via karl??????? dålig stil, jag tror jag kan prata för mej själv å är det så att ni inte vågar fråga mej låt bli överhuvudtaget då!!!


idag har det varit en riktigt skojig dag, jag har jobbat med sara å det har bara varit konstigt idag.. sjukterap. och sjukgymn. måste ha trott att vi var alldeles borta i skallen. hihi men men skoj har det varit iaf å det är ju bra!!!

ska jobba med sara imöra oxå så vi får se hur det slutar.. hihi


nä nu måste jag ta å börja med lite mat, tycker att det är dags för abbe att komma hem oxå men han blir borta ett par dagar till. =( =( =(


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram till resten som känner mej. =) <3

Av zanna - 13 maj 2009 13:38

ikväll så ska jag jobba, har varit ledig i två dar nu så det är väl dags..  =)


bea har varit hit idag, min äldre syrras kompis. blev lite chockad när jag fick ett mess av henne i morse där hon skrev att hon var hemma å undra om jag hade nå vidtäta byxor att låna ut. bad henne ringa å sen kom hon hit å hämtade ett par. kul kul att träffa henne igen, det var ett tag sen sist. ett år snart iaf. =)


ska åka till sara nu en sväng innan jobbet, adam å alwin blir väl besvikna nu för att jag inte har abbe med mej. han är ju alltid med dit men inte idag. hoppas det går bra ändå. =)


jag tror att jag har börjat känna av den lilla. =) det känns bra å kul är det.  om en månad eller så så är det väl full fart. =)


nä nu måste jag fara. har iaf skrivit nå rader. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT MEST AV ALLT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram till övriga. =)

Av zanna - 11 maj 2009 16:19

nu är jag ledig i två dar efter en helgs jobb. det har varit en lugn å skön dag. =) var till hilda en sväng å pratade lite. å sen for jag till my, hon har nu fått tid för OP å den är nästa vecka, vi blev lite chockade för läkarna hade sagt att den skulle bli till hösten men så var inte fallet. ska försöka ta ledigt då hon ska OP så jag å mamma kan vara med henne på sjukan. vi får sen hur det blir å sen blir hon hemma misna 4 månader så det blir till å hjälpa henne med så mycket som möjligt för hon kommer ju att vara orörlig dom första 6 veckorna. =( tycker lite synd om henne som kommer att vara handikappad strörre delen av sommarn.. =( men men ju fortare hon blir OP desstom fortare slipper hon besvären. love her!!!! <3


idag ha abbe farit till sin mamma å ska vara där en vecka så nu blir det till att ha tråkigt igen. =( men snart så har vi fullt upp ändå å då kanske dagarna som han är borta går lite fortare. love him! <3 <3 <3 <3


nu har jag haft ont i skallen i flera dagar igen, inte skoj. jag tror att mina extra ögon börjar bli dåliga så jag måste nog till en optiker igen. dyrt! =( men jag vill inte så gärna ha ont i huvudet hela tiden när det finns nå att göra åt det. kanske bara att det beror på vädret oxå.


min kära karl fyller år om en vecka oxå, samma dag som my ska OP sig. å jag har ingen aning om vad jag ska köpa till honom i present.. kanske bara blir så att jag överraskar honom med nå helt annat än å ger onom en present! =)  vi får se hur det blir. jag har ju en vecka på mej att hitta på nå. =)


nä nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva men jag har ju skrivit nå rader iaf. =)


ÄLSKAR KARL Å ALBERT MEST AV ALLT!!! <3 <3 <3


puss å kram tilll övriga.

Av zanna - 8 maj 2009 21:52

upp tidigt i morse å så jobbat ikväll så nu är jag skit trött å vill gå i säng men jag tänkte att jag skulle tvinga mej uppe en stund till... kanske att jag kan få sova lite längre än till sju imöra bitti men då hoppas jag väl på för mycket i vanlig ordning.. =)


idag så har abbe varit hemma med mej, vi var hemma å myste till kl var 09.40 då ringde abbe till kim å wilma, han var rastlös å ville leka eller så ville han bara att tiden skulle gå så han fick åka till sin kära kusiner nån gång. eftersom jag jobbade kväll å karl skulle på midda med MECA så behövde vi en barnvakt så anna å reine ställde upp. ÄNGLAR! ve inte vad vi har fått göra annars, antingen så fick jag vara hemma från jobbet eller att karl skippade middan. men det ordnade sig så nu behöver jag inte tänka på det. =)

jobbar hela helgen i helgen å jag har ingen som helst lust med det,vill vara hemma nu i ett par dagar så jag blir levade igen, jobbar jobbar jobbar... men jag ska väl vara glad att jag har ett jobb! finns så många som är utan nu å jag vill inte byta..


nä nu går det inte längre. ser dubbelt av tagentbordets bokstäver så nu är det nog dags att ge upp, jag kommer ändå inge vart med det här skrivadet ikväll. hihi


ÄLSKAR KARL Å ALBERT MEST AV ALLT! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram till resten... SS SF MS KB AR mfl

Av zanna - 7 maj 2009 15:40

... på att skriva blogg längre... jag har en massa annat för mej så jag har helt enkelt inte tid att sitta vid datan. =)


i helgen som var så var vi till syrran i östersund å firade hennes födelsedag. det var skit skoj å träffa alla igen, det var ju ett tag sen. när jag kom dit så insåg jag att jag har saknat å vara där å att jag hade velat stanna hela helgen å umgåtts istället för att köra hem. =( jag måste ta mej i kragen å åka dit över en helg igen. saknar syrran mest av allt där uppe!!! <3 men snart är det semester å då kanske jag ska ta en vecka där å slappa. =) hoppas bara att syrran inte har nå emot det!!! =) =)


på söndan så var jg å karl´s tre syrror med barn å en kompis till Boda Borg i torpshammar! det var skit skoj kan jag lova. jag har aldrig varit där å jag kan säga till er som inte varit där att åka dit. det är ungefär som "fångarna på fortet" men lite större "banor" =)

idag så har jag varit ledig å jag har haft tråkigt, jag har varit hos mickels å druckit kaffe å terrat henne medans hon har rivit hallen som dom ska bygga om. jag vet inte men jag är lite rastlös å kan inte sitta still eller vara hemma... =( jag måste lära mej att ha tråkigt säger min my. att jag ska lära mej å njuta av min lediga dag när jag väl är ledig. men men... det kommer väl en dag då jag uppskattar att vara hemma. om allt går som det ska så kommer jag nog att vara hemma från vecka 36-40 å 1 år framåt. =) å då måste jag lära mej att ta det lugnt å som dagen kommer. =) men det är ett tag dit. först ska vi ha semester å sen jobba 6 veckor. =) skönt skönt skönt med semester. =)


nä nu ska jag ta å funder på nån mat som vi ska äta, är helt fantasi lös när det gäller mat nu för tiden... =(


ÄLSKAR KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss å kram till resten. =)



Ovido - Quiz & Flashcards