Alla inlägg under januari 2010

Av zanna - 30 januari 2010 15:21

idag så har jag å ronja varit i hassela å åkt skidor. jag tror inte att jag har srattat så mycket åt nån förr som jag gjorde åt henne idag. det första hon gjorde var att köra in i ett träd när vi kom upp på toppen. hihi å sen gjorde hon en massa annat tok oxå. en oförglömlig dag. hehe

dock blev det bara 4 åk för det var 15 minus å blåste små spik i ansiktet när man åkte. inge skönt direkt.  det räcker nog med dom 4 åken för att få träningsvärk imöra iaf. =) ronja kommer nog att ha mycket mer ont än mej. hehe


karl skulle ju vara med abbe å alma idag men det slutade med att abbe fick följa med sina fastrar på skridsko skolan för att alma fick feber i natt å snorig blev hon oxå så henne ville inte karl ta med. stackars min lilla alma! =( tycker inte om sjuka barn för jag blir så orolig för dom. samma med abbe fast han kan ju hantera det å det kan ju inte alma.


nu är karl på taket å ska försöka ta bort lite is, tycker inte om att han är på taket, inte för att han gör sig illa om han ramlar ner eftersom det är så mycket snö men ändå. jag är nog lite klen i nerverna eftersom jag blir orolig för precis allt men jag är ju inte gjord av sten då iaf. =) nu har vi snö som täcker hela vardagsrumsfönstret efter att karl skottat av taket.. så nu ser man inte så mycket genom det... leds på snö å nu vill jag ha sommar. =)


alma ligger nu å sover i min famn, funderar på att vila en stund jag oxå, var uppe med alma stort sett hela natten. det är inte lätt med feber å vara så liten.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 29 januari 2010 15:44

idag så har jag planerat att jag å ronja ska åka till hassela imöra. ronja har aldrig åkt slalom å då frågade jag henne om hon inte ville pröva å att jag kunna följa med eftersom jag inte heller är nå proffs så kanske jag kunna lära henne. =)

fy så skoj det ska bli. =) =) jiippii, en heldag i hassela å karl får vara hemma med barnen eftersom han roade sig förra helgen så är det min tur nu å eftersom jag aldrig ber om å få göra saker så ska det bli extra skoj! det kommer att bli min första dag utan alma å jag kommer nog att ringa hem flera gånger. =) kommer nog inte att kunna slappna av helt men jag litar på karl så det kommer nog att gå bättre för honom än för mej. hihi


idag så har det inte hänt särskillt mycket, anna lindgren var hit i morse å det var jätte skoj! vi träffas ju alldeles för sällan nu för tiden men nu när hon oxå ska bli mamma ledig så kanske det blir lite mer. =) =) anna ska nämligen bli gudmor åt alma. =) hon sa ja direkt när jag frågade henne. =) jag skulle vilja ha en gudfar oxå å jag bad karl fundera ut nån som han skulle vilja ha men han tycker att det räcker med anna men jag ska nog få honom att tänka ut nån. =) jag vill ha fler än bara en. =) =) men men det ordnar nog sig det oxå. det är ju ändå i maj som dopet ska bli så han har tid på sig.


nä nu vet jag inte vad jag ska skriva. abbe är på väg hem från sina kompisar nu så snart ska jag roa mej med honom. =) =) han är så himla söt den lilla killen å jag vill verkligen inte vara utan honom! han är så sööt med alma å gillar verkligen att leka med henne. =) även om hon inte kan prata med honom så pratar abbe med henne. =)


nä nu är båda mina killar hemma så nu ska jag roa mej med dom. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 28 januari 2010 08:51

...gick ganska bra ändå, det slutade med att abbe fick vara hemma helt från dagis för att jag skulle slippa åka till gnarp å hämta honom. så farmor kom med honom vi 10. jag lejde barnvakt åt abbe å alma för att jag skulle slippa ta med dom ut å åka bil i det här vädret som var igår. jag hade ingen lust att fastna i trafiken med två barn. så mickels tog båda två. tack du är en ängel!

men jag fick med mej ronja istället. =) trevligt med lite sällskap. =) vi for på kvantum å handlade å sen in till sundsvall. vi kom in lite tidigt så vi gick på donken å åt sen satt vi på tågstationen i 40 min innan syrran å emil kom.

när vi kom hem igen så fick jag å ronja gå hem till dom å hämta barnen för jag vågade inte köra dit för innan jag å ronja for så körde jag fast. men det gick ju bra ändå. det är inte så långt dit från oss men det kändes när man hade alma i hennes stol på armen.. =)


sitter å tittar ut samtidigt som jag skriver å fy vad jag är leds på denna snö nu. jag vill inte ha nå mer men det kommer iaf. =( å så såg jag på löpsedlarna igår att efter att den här snön så ska det bli 30- igen å det är ju inge skoj det heller.. =( men men... får trösta mej med att det inte är så långt kvar tills våren är på ingång. =) =) =)


nä nu ska jag ta mej en kaffe till.. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3


puss  kram

Av zanna - 27 januari 2010 08:35

idag så blir det en kamp mot kl hela dan, usch vad jag hatar såna dagar.

det var meningen att jag skulle möta lilian på whalmans idag för köp av tyg å mönster till almas dopklänning men jag fick avboka det. =( jag som sett fram emot det i flera dagar. jag vill inte ha en klassisk vit klänning till hennes dop, jag var på dop i augusti å hon hade en jätte fin klänning så jag skulle vilja ha nå liknande. så lilian ska sy en åt alma. =) så himla snällt. =) men nu blir det inget idag. =(

å så kl 13 ska jag hämta abbe på dagis å så ska jag hämta syrran å emil i sundsvall vid tåget strax innan 14 å så ska det blir snö oväder så jag vettefaan hur det här ska gå.. jag hoppas verkligen att det inte blir så illa som dom säger. för då har jag ingen lust att åka till sundsvall. å så ska det handlas å donas innan.. usch usch...


igår så var sven å sussie här, sussie ville hålla mej sällskap medans alla var å åkte skridskor, så vi gjorde slingor på mej, dom blev inte så ljusa som jag hade velat men det blev jätte bra ändå. =) =) faktiskt riktigt nöjd. =) när dom kommit tillbax från skridsko åkandet så blev det hocky för sven å karl. abbe ville ju vara med han oxå så han satt med legot framför tv´n. =) 20.30 så kom farmor å hämtade abbe för han skulle sova där. han har tjatat å tjatat på att han vill vara med farmor så han fick vara det. =) hoppas att han är nöjd nu lill killen. =)


nä nu måste jag ta å göra nånting så att det blir lite gjort innan allt ska hända. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 26 januari 2010 14:35

                                             

nu kommer det några av alla de 200 bilder som tog på alma under nyårsafton.


                                

                                 hon är så underbar denna lilla tjej. =) <3 <3 <3

                       

                        efter 3 misslyckanden så har vi fått henne å  det var  den                                         underbaraste dagen i mitt liv.

                          

                                        lilla alma med favvo mostern my!


                           

                           en gladare unge får man leta efter å alma charmar alla! <3 med en bekymrad min så går kvällen vidare. =)


Av zanna - 26 januari 2010 13:53

jag som trodde å hoppasdes att det skulle bli en bättre start på det här året än förra men icke, har hänt en massa redan nu å jag skulle bara vilja ge upp men det kan man ju inte, jag har ju en familj som jag vill vara med. men men det ordnar sig väl det här oxå. =)


jag har sagt att jag vill tillbax å jobba till sommaren oxå å det börjar jag att ångra nu, men jag kanske hittar tillbax till motivationen när det måste vara klart. det är ju skoj å jobba så jag hoppas att jag får. =)


ja å igår så var det en tjej här å visade en värsting dammsugare.. jag hade städat innan hon kom hit för jag ville inte att det skulle vara så skitigt, men när jag skulle använda den där masinen så visade det sig att det var jätte skitigt iaf. å fy vad jag skämdes. det slutade med att vi köpte den där värstingen å till veckan när jag får lite tid över så kommer jag att dra igenom hela huset en gång varje dag bara för att det lite snyggt. hihi inte för att jag kommer att få det så mycket renare än nu men bara för att se hur mycket smuts det verkligen finns. å vi fick den helt gratis i ett år + en 42 tums plasma tv på köpet.. ibland så gör man dumma köp med det här ångrar jag inte. nog för att den var dyr men när hon började på å räkna ut vad man gör av med på ett år i pengar på städgrejjer så har vi tjänat in den där dammsugaren på 5 år... så illa är det. men men..


nä nu ska jag ta å göra lite nytta, gå å hämta posten kanske.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 24 januari 2010 16:01

ingen bra dag idag, jag flydde hemifrån för att jag har så dåligt samvete mot karl, jag har beteet mej så illa mot honom så det är inte sant. jag vet vilka knappar jag ska trycka på för att såra honom å det gjorde jag verkligen igår. vi är inte ovänner på nå vis men jag mår dåligt över vad jag sa å orkar inte med nå folk så nu sitter jag å gömmer mej här, där jag är å väntar med att åka hem tills det är folktomt. jag vill inte ha nå blickar riktade emot mej så då blir det bäst såhär. =(

alma ligger å sover nu å skriver nå rader medans hon gör det. vet egentligen inte vad jag ska skriva denna gång heller... men men..


i fredags så fick jag för mej att jag å karl skull gå på bio så vi ordnade barnvakt men det slutade med att vi hyrde en film istället för att det skulle bli så sent annars. men filmen som jag hyrde skulle vara en skräckis men det var nån hemmagjorde film å den var inte alls nå bra så vi spolade oss igenom filmen å det gick ju bra det med.. hihi


igår så var jag med min my till hudik för att hon skulle kolla sin syn, jag har tjatat på henne länge att hon ska göra detr å nu bokade jag en tid till henne å det blev så att hon ska ha glasögon på deltid. dvs när hon läser å ser på tv å sitter vid datan. =) hon trodde att hon skulle klara sig undan glasögon men med tanke på att vi andra i familjen har det så kommer hon ju egentligen inte undan. jag skulle oxå behöva kolla min syn igen men det finns viktigare saker att prioritera än min syn så vi skjuter upp det till nästa år istället. =) =)


nä nu vaknade alma så nu ska jag ta rätt på henne. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 22 januari 2010 08:40

det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist men jag skriver några rader ändå.


i onsdags så var jag å min my in till hudik, jag skulle på efterkontroll å jag behövde nån som kunna sitta med alma medans så my följde med. alma charmade in sig hos allihop på mvc. det är så roligt. =) sen så gick vi å shoppade upp almas presentkort å vidare till radjos för lunch med ruth. det var jätte trevligt. efter det så fick jag my till att boka en synundersökning för nu har hon börjat å schela..(stavas?) så pålördag så ska vi å kolla hennes syn. jag har sagt länge att det kan vara så att hon har dålig syn för hon får fort ont i huvudet om hon ligger å läser. det vore ju konstigt om hon inte har dålig syn eftersom övriga familjen har glasögon. mamma har, brorsan har väl haft tror jag, syrran har å jag har. så vi får se, hon prövade en massa medans vi väntade på vår tur å hon sa själv att hon såg ut som en "lärarinna" i glasögon. jag stod å skrattade breve henne hela tiden för  hon såg faktiskt ut som en sån. hihi


imöra så ska karl åka till hassela med erik å jag hade velat följa med med jag ska ju med my å så måste jag ju ha barvakt åt alma om jag vill åka så vi struntar i det helt å hållet. kan åka nån anna gång. =)


idag så händer det inte så mycket, ska bara vara hemma tror jag, om jag inte åker å hälsar på my. kan vara trevligt det oxå. =)


nä nu ska jag se om vi kan gå å lägga oss en stund till, sovit dåligt i 3 nätter nu pga mardrömmar. usch usch.. så jag är lite trött. =( int van att vara det så det känns jobbigt. men men..


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards