Alla inlägg den 4 januari 2010

Av zanna - 4 januari 2010 16:18

idag så har vi jag å alma varit till bvc å vägt å mätt henne. det gick bra hon väger nu 5320g å var 58,2 cm lång. så hon växer som hon ska. =) det känns att hon blir tyngre å tyngre för varje dag. =) =)


whilma å rasmus har varit här sen kl 09 imorse. abbe å dom två har haft jätte skoj å har inte varit lugna i 5 min. =) jätte skoj. vi var även ute å åkte skoter. whilma är helt galen, hon å karl körde som två dårar å whilma tyckte det var skit skoj å då skulle abbe göra lika så när dom kom tillbax så skratta han som en tok för det var jätte skoj. =) det är tur att så lite roar. =)
min my å anna var i birsta å shoppade loss idag så då bad jag  dom hämta min ring om den var klar så nu är den tillbax på fingret. nice!!! =) =)
å så hittade anna pyjamaser till alma som hon tyckte var så söta som hon var tvungen att köpa sa hon. hon visste att alma växt ur några av sina så hon köpte dom. jätte jätte snällt av henne! å så fina var dom.
nä nu måste jag ta reda på lill gumman som ligger å tussar på händerna så jag antar att hon är lite hungrig. =)
ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
puss kram
Av zanna - 4 januari 2010 06:37

nu har vi ett nytt år. =) så nu är det till att börja på en ny kula å hoppas på att det här året är lika bra som förra.=)

nyår firade vi med min my å två av våra syskon barn i grängsjö. det var skoj men ack så trött jag var. vi hade haft en dålig natt innan så vi var hemma igen vid 01. å när vi kom hem så hade inte alma nå planer på att sova så hon å jag kom i säng vid 02.30 vi tror att hon är lite förstoppad så idag när vi ska till bvc så ska jag fråga om det å hon kanske kan behöva lite laktulos. =(


i fredags eftermidda så fick jag för mej att vi skulle åka å hämta en skoter så då gjorde vi det, den gick inte att köra hem för att en kabel hade gått av till tändspolen å så hade det blivit nå med tändningslåset så vi ringde till reine å han var snäll å fixade så vi kunna få hem skotern på en "pickup". tack för den hjälpen. abbe blev förstår besviken när han inte kunna åka när vi kom hem igen men det gick bra ändå för oskar var ju här. =)

men igår när karl fick igång den så kan jag lova att jag å abbe var dom som satt på skotern mest å full gas hela tiden. =) så så skoj. =) det är en jätte gammal skoter -77 tror vi men vilket klös det är i den. å det bästa av allt var ju att den var gratis.=) jag sa att jag bara vill låna den till en början så kunna vi diskutera det senare. oj oj oj jag tog även med gun å ruth på en tur å så fick dom pröva att köra den för dom hade tydligen aldrig kört en skoter.  jätte skoj! inte ens karl vågade köra med full gas för eftersom den stått still i typ två år så ville han ta det lite lugnt med den men jag kunna inte låte bli att gasa. hihi å abbe njöt. det sista han sa innan sänggående var att jag vill åka mer skoter imöra å det passar ju bra eftersom whilma å rasmus kommer å ska vara med oss. =) =) =)

själv så ska jag å alma vara på bvc kl 10.30 så jag får väl åka när vi kommer hem igen. abbe vill att alma oxå ska få åka men vi har förklarat att hon är alldeles för liten men att hon kan åka nästa vinter. == så han nöjde sig med det. =)

nä nu ska jag ta mej en kaffe så jag aknar till liv. ingen idé att gå å lägga sig igen när man ändå ska upp kl 09.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Ovido - Quiz & Flashcards