Alla inlägg den 7 januari 2011

Av zanna - 7 januari 2011 13:19

nu är jul å nyår äntligen över å nu återgår vi till vardagen. =) ska bli så skönt. =)

på månda så är det dags för inskolning på dagis för almas del å jag känner hur ångesten kommer över mej, hon är inte liten längre. =) men det ska nog gå bra, hon gillar barn å hon gillar att vara ute så jag är hoppfull. =)

abbe ska tillbaka på skolan han oxå på onsda å honom är jag lite orolig för, hur ska vi få honom i säng på kvällarna när han nu har varit van å vara uppe tills han har stupat å sovit toklänge på mogonen. men det får väl ta sin lilla tid, förhoppningsvis så blir han väl trött på kvällarna efter tidiga mornar så kanske att det går till sig fort.


själv är jag hemma på havandeskapspenning nu å det känns super men jag saknar redan att jobba å jag har bara varit hemma i 1 vecka utan jobb. om allt fungerar lika bra den här gången som det gjorde med alma så kommer jag nog att jobba andra perioden till sommaren. min chef höll på att tappa andan när jag frågade när man ska ha bestämt sig om man vill jobba eller inte. =) =) men sån är jag, jag vill gärna jobba å jag vill gärna få in pengar. men det kanske dom flesta vill å dom flesta tycker väl att jag är dum i huvudet som inte är hemma å njuter men jag har inte ro till det en längre period. =) men det ska bli hur kul som helst med en liten till å huset fullt med barn. =) fullt upp dygnet runt å det är så det ska vara. =) =)


nu är det bara 7 veckor kvar till BF, tiden bara rinner iväg å jag har inte plockat fram nå alls till den lilla. det blir väl i sista minuten den här gången oxå så karl måste ordna med allt under tiden som jag är på BB, så blev det med alma men hon kom ju för tidigt oxå å det var vi ju inte riktigt beredd på. kläder, säng, skötbordet uppe, vagnen bilstolen. allt ska tvättas å göras rent. hua hua jag blir svettig bara jag tänker på hur mycket det är som ska göras men det hinns ju med när alma är på dagis å albert är på skolan, då kan man ju ta det lugnt. =)


idag så har jag plockat undan julen å det känns så j*vla skönt. är trött på allt rött å alla tomtar å granen som tog upp hela vardagsrummet. men nu är allt väck å karl ska få hjälpa mej med gardinerna för nu har jag ingen lust med att klättra upp å ner på en stol för att nå överallt. men det kan vi ta på sönda eller nå. =)


idag så är alla i hassela å åker skidor men inte jag å inte alma.

det är inte alls nå skoj å vara gravid på vintern för jag kan ju inte göra nå, jag vill åka skidor, jag vill åka skridskor, jag vill åka pulka, jag vill kunna bada å jag vill kunna åka skoter men jag får då så snällt stå breve å titta på å inte är det nån som står med å tittar på heller, på sommaren kan man göra saker även fast men är gravid men inte på vintern. jag gnäller säkert en massa men är man van å kunna göra mycket på vintern så är det inte skoj å stå breve. å så tycker folk att man är tråkig för att man väljer att stanna hemma sitället för att följa med. konstigt?? nä!!


nä nu har jag skrivit av mej lite igen, det kommer inte att bli så många rader nu för tiden för vi är utan den bärbara å den stationära datan är så trög så man sitter inte alls nå mycket framför den nu. uppdaterar när jag har ork till det. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards