Alla inlägg den 6 mars 2012

Av zanna - 6 mars 2012 19:02

nu var det riktigt längesen jag skrev. oj oj... 3 veckor sen eller nå sånt.

hinner skriva nå rader nu för affe var trött, skit trött å ville sova å strax därefter så kom alma å sa att hon ville sova så ni ligger dom båda två till sängs. 


affe har hunnit fylla 1 år, å jag tror att han hade en ganska bra födelsedag med många presenter å mycket folk. det var en trött kille som gick till sängs när besöket hade åkt. han leker för fult med sina nya leksaker, favoriter tror jag är traktorn han fick som låter. =)

inskolningen på dagis är oxå i full gång, vi han vara där i 4 dagar innan vi alla blev sjuka. alma affe å jag.

han trivs jätte bra å tycker det är jätte skoj, dock så tycker han inte om att vara ute där men jag kan ju förstå honom, det är en massa barn som springer omkring å förbi honom, han har inte riktigt lärt sig att gå i skor ute men han förösker med det har varit så halt så han har gett upp ganska fort. han tröttnar ganska fort med bara det blir bart så han får riktigt fäste under fötterna så kommer det nog att gå bättre för han älskar att vara ute annars. alma var jätte sur på mej från det att vi kom på dagis till det att vi for därifrån första dan. det tillhör ju inte hennes rutin att jag ska vara med där å hon förstår nog inte riktigt varför jag ska vara där med alfonz när han brukar vara där en stund när vi hämtar henne. han har firtat in sig hos fröknarna redan å det var en som kom å sa "men jag tror att det sitter en liten albert här"  å så skrattade hon. =)


nu under veckan så har ju alma egat i 40 graders feber å jag följde efter på torsdan å alfonz lika så. efter att ha hört på almas skrik å grin hela helgen så tog jag med henne å for på sjukhuset i söndags det visade sig att hon hade öroninflamation å nånting på lungorna, inte lunginflamation men en början till. så det blev penicillin till henne i 7 dagar. hon började å blev piggare igår för nu är hon som tusan på affe å ger honom tjuv nyp igen. =) så nu är hon nog frisk. =) affe var jag å visade upp idag för nu har hans feber suttit i 6 dagar så jag ville försäkra mej om att han inte oxå har fått nå infektion men det hade han inte, skönt!!! så det var bara att härda ut i några dagar till å skulle febern inte släppa ändå så skulle vi tillbax i slutet på veckan så nu hoppas vi på att han blir frisk, fort!!! =)


jag är bra nog less på allt vad sjukdomar heter nu men det är väl så det är när man han småbarn, man kan inte skydda dom från allt för då blir det bara värre sen när dom blir äldre. heller mycket sjuka nu så är dom frisk när dom blir större. =) abbe har *peppar peppar* klarat sig bra den här vintern. =) han har fortf inte blivit sjuk trots sina småsyskons alla sjukdomar. 


abbe for igår till sin mamma i ö-vik, kommer hem på freda. så nu hoppas jag att han har det bra där uppe å inte bara sitter å spelar tv-spelet som han tog med sig dit. det vore ju så synd eftersom det är så längesen dom träffades. han har längtat hur mycket som helst till han skulle åka å har tjatat å tjatat om att "på månda far jag till mamma å jag LÄNGTAR" så jag hoppas att det är lika skoj som han tänkte sig. =) saknar honom redan!!


nä nu ska jag ta mej en dusch innan jag lägger mej på soffan å bara är. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards