Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

4 veckor.

Av zanna - 27 januari 2011 13:06

nu är det bara 4 veckor kvar tills den lilla kommer. nästan iaf. =)

den lilla ligger fortf på tvären tror jag, jag har inte känt att den vänt sig iaf så den har 5 dagar på sig att vända på sig nu å jag hoppas att den gör det. =)

idag så har jag köpt en ny bilstol som alma kommer att ha sen när den lilla växt ur sin stol å den får den som alma sitter i. hoppas att den lilla inte växer lika fort som alma gjorde för då kommer vi bara att kunna ha den lilla bilstolen i ca 4 månader å det är lite lite tycker jag. men men.. bara den lilla kommer snart så är jag nöjd.


har börjat att plocka fram kläder som ska tvättas å sängen ska göras i ordning å efter helgen så ska en väska packas. karl ska till timrå på pingis å då behöver han väskan som jag vill ha. det börjar kännas att det inte är så långt kvar. =)


alma har varit på dagis hela den här veckan å det har gått jätte bra. =) när jag har sagt hej då så har hon bara tittat på mej å sen gått å lekt. =) känns jätte bra när det är så, det är ju ett tecken på att hon trivs. =) igår sa en av fröknarna att alma aldrig gnäller när dom är ute. oavsett vad det är för väder så leker hon å är nöjd å glad. jag sa då att hon är van att vara ute oavsett om det är 30 minus eller om det är snöstorm så går vi ut en stund varje dag. samma är det med abbe, ibland så är det nästan så att man ber honom vara inne när det är stygg väder men han går ut en stund iaf. det är ju jätte bra men när man själv inte vill vara ute så vill man ju inte att barnen ska vara ute heller men man hindrar dom ju inte nå gärna eftersom frisk luft är så bra. =) =)


idag så har jag å karl pratat om stanley, vi måste nog göra oss av med han. =( vi är lite oroliga för hur han kommer att vara när bäbisen kommer om han är som han är mot alma. han anfaller henne hela tiden å hon får aldrig sitta i fred å leka utan att han kommer å hoppar på henne. j*vla katt! abbe kommer såklart att bli jätte ledsen men jag hoppas att han förstår varför vi måste göra det. stanley lägger sig i vagnen med alma när hon sover ute, han lägger sig i sängen med henne när hon sover inne, han lyckas få upp hennes dörr till hennes rum på nå konstigt vis å så lägger han sig där. hur kommer han då inte att göra med en liten bäbis??? är livrädd för att han ska lägga sig uppe i ansiktet på barnen å det skulle kunna bli en mardröm!!! hua hua..

hoppas bara att han vi ska fråga om stanley vill ha honom. annars blir det nog himmlen för honom. =(


nä nu ska jag ta reda på tvätten så jag kan köra igång en maskin till å strax kommer abbe plutten hem oxå. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zanna - 14 juni 2014 17:20

idag så fick jag veta nånting som jag gått å väntat på.. nånting som jag har hoppats på när det gäller en nära vän. jag blev så himla glad för deras skull, jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick smset imorse om att jag måste ringa. jag trodde a...

Av zanna - 11 juni 2013 15:35

nu är det bara 10 dagar kvar till vi står som brudpar. =) ska blir så hima roligt. vi har nu varit ute på svensexa å möhippa å dom blev lyckad å mindre lyckad. =) karl hade sin i fredags å han kom hem redan kl 24. =) höll mej vaken större delen av ...

Av zanna - 3 juni 2013 11:40

nu är vi nästan färdig med snickarbon. =) målade klart igår å lade golv, nu ska det bara målas runt fönstren i nån fin fär å texten på väggen ska fyllas i. det kommer att bli jätte fint. =) klänningen ska lämnas till en arbetskamrat för en fin just...

Av zanna - 30 maj 2013 13:38

9 arbetsdagar kvar innan jag går hem på ledigt i 9 veckor. ska bli så himla skönt. =) längtar som en tok kan jag säga. =) ska bli skönt för ungarna oxå å slippa dagis under sommaren men nästa sommar blir det till att jobba. =(   idag har vi rensa...

Av zanna - 23 maj 2013 12:27

varför är det egentligen jag som har gjort fel när jag har berättat vad jag vill å hur jag vill ha det? varför ska jag be om ursäkt när jag bara sagt vad jag tycker å tänker om vad som är rätt? varför ska jag stå där med hundhuvudet när det är vi...

Ovido - Quiz & Flashcards