Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

projekt alfonz.

Av zanna - 22 februari 2012 12:04

vi har ni funderat ett tag på hur vi ska göra med rum till barnen, abbe har ju sitt rum å där får han bo ett tag till. alma har ju sin alkov å där får hon bo, men vad ska vi göra med affe? ett tag funderade vi på om alma å alfonz skulle få ta vårat sovrum å vi flyttade ner i gästrummet. dom är ju så små så det gör ju inget om dom delar rum nått år. men problemet är att alfonz är så otroligt lätt väckt, han vaknar av att vi går i säng å hur ska det sluta om han delar rum med alma som kliver upp å leker  mitt i natten ibland. =( så nu har vi bestämt oss för att jag inte ska få nån "walk in closet" utan vi gör ett litet litet sovrum där inne åt affe istället. nackdelen med det är att det kanske är 10 kvm stort å det har inte nå fönster. så när det blir varmare ute ska vi sätta dit ett fönster, litet litet fönster å göra i ordning det från golv till tak, det finn ytterliggare en nackdel å det är att varken alma eller alfonz nu då får nån lekyta på sina rum så dom får fortsätta med att ha sina leksaker i vardagsrummet. =( jag sa till karl häromdan att jag ville ha tillbaka mitt vardagsrum men jag får snällt vänta med det å leva med att det kommer att se ut som 7 svåra år i vardagsrummet ett par år till. allt för att alfonz ska få lite lugn å ro när han sover. =) att han kanske börjar på å sover en hel natt skulle vara guld värt för honom. å för mej nu när jag går upp å jobbar 75% from 1 april. jag tror att det kan bli bra. vi har en liten hylla med lådor som kommer att placeras inne på hans lilla rum så lite leksaker kommer han ju att få plats med. =) just nu önskar jag att vi hade ett större hus men samtidigt älskar jag det här huset å inte vill ha nå annat.


igår kväll så var vi till ovansjö för att äta semlor, hur gott som helst. ett stort tack till mymlan som fixade det hela. =) affe fick sin första semla å han åt som en tok, han anföll abbes oxå som satt breve honom vid bordet. han hade grädde från topp till tå när vi for hem. =) jag å erik gav oss på å försökte klippa affe´s lugg lite för det var så himla lång. han ser inte klok ut men den är kortare å han slipper bli irriterad i ögonen. tack för hjälpen med det. =)


idag så har jag invigt min julklapp som jag fick av siv, abbe frågade häromdan varför vi hade en sockerkaks form om vi aldrig använde den. så medans småttingaren rev huset så bakade jag en kaka. =) den blev super bra å jätte god. =) så nu hoppas jag att abbe tycker om den när jag väl har hunnit göra en. =) =) finns ingen tid till nånting annat än å passa småttingarna när dom lever rövare. å när dom sover vill jag gärna sätta mej en stund innan jag fortsätter med allt göra. fullt upp 24/7. =) men så är det väl med att vara småbarnsförälder. =) men det är ALLTID jätte roligt att vara förälder oxå. skulle aldrig i min vildaste fantasi klara av att vara utan nån av dom alla tre. skulle aldrig kunna flytta ifrån dom  heller. hua hua vad hemskt. 


nä nu ska jag ta å slappna av en stund. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zanna - 14 juni 2014 17:20

idag så fick jag veta nånting som jag gått å väntat på.. nånting som jag har hoppats på när det gäller en nära vän. jag blev så himla glad för deras skull, jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick smset imorse om att jag måste ringa. jag trodde a...

Av zanna - 11 juni 2013 15:35

nu är det bara 10 dagar kvar till vi står som brudpar. =) ska blir så hima roligt. vi har nu varit ute på svensexa å möhippa å dom blev lyckad å mindre lyckad. =) karl hade sin i fredags å han kom hem redan kl 24. =) höll mej vaken större delen av ...

Av zanna - 3 juni 2013 11:40

nu är vi nästan färdig med snickarbon. =) målade klart igår å lade golv, nu ska det bara målas runt fönstren i nån fin fär å texten på väggen ska fyllas i. det kommer att bli jätte fint. =) klänningen ska lämnas till en arbetskamrat för en fin just...

Av zanna - 30 maj 2013 13:38

9 arbetsdagar kvar innan jag går hem på ledigt i 9 veckor. ska bli så himla skönt. =) längtar som en tok kan jag säga. =) ska bli skönt för ungarna oxå å slippa dagis under sommaren men nästa sommar blir det till att jobba. =(   idag har vi rensa...

Av zanna - 23 maj 2013 12:27

varför är det egentligen jag som har gjort fel när jag har berättat vad jag vill å hur jag vill ha det? varför ska jag be om ursäkt när jag bara sagt vad jag tycker å tänker om vad som är rätt? varför ska jag stå där med hundhuvudet när det är vi...

Ovido - Quiz & Flashcards