Alla inlägg den 23 november 2010

Av zanna - 23 november 2010 09:57

idag är det tisdag, om två dar så ska jag till BM å det ska bli så skoj. det är första besöket sen jag var på inskrivningen i juli. =) ska bli roligt att lyssa på det lilla hjärtat. =)


i helgen så sa jag till karl att vi måste göra nå åt pumpen men det var så sent på kvällen så vi hade ingen lust utan vi väntade med att kolla den dagen efter istället, vi skulle ha en grind som stod i pumpskrubben. när vi öppnade dörren dit in så märkte vi att det var massor med vatten på golvet å då förstås så hade väl pumpen lagt av helt å läkt vatten i säkert en vecka för det var förra gången som abbe var hos oss som den började låta konstigt. =( så det var bara att fara till stan å köpa en ny för vi var ju utan vatten å det går ju inte när man har barn. vi var barnvakt åt my å oskar från lörda till sönda så det blev till att trixa å fixa för att få det att funka. tack å lov så hade vi vatten i kylen som jag kunna göra välling på till alma så det gick ju bra. men att få ungarna att inte spola i toa lr låta bli att dricka vatten var inte det enklaste.  men det funkade det oxå för vi hade julmust hemma å det var ju tur. det gick åt 4 flaskor på två dar. helt otroligt vad gott det kan vara men attans vilken halsbränna jag hade i dessa två dar. =(


nu när det har varit fullmåne så har lilla alma varit vaken i två nätter. så är det jämt vid fullmåne. jag förstår inte ur man som liten kan vara känslig för det men det är hon. =( så nu ligger hon å sover fast jag inte vill men jag kan inte tvinga henne att vara vaken heller när hon haft två jobbiga nätter. stackarn.


nu har abbe flyttat hit på heltid å det kommer att bli bra tror jag.

jag frågade honom hur han känner inför att bara bo här å hos mamma ibland å det var både bra å dåligt sa han. det som var bra var att han får vara med syrran hela tiden å det dåliga var att han inte fick vara med mamma så mycket. jag hoppas å tror att det kommer att bli bra bara han har vant sig vid att vara här hela tiden.


idag så tror jag att jag å abbe ska fuska å börja göra jul här i huset mer än att gardinerna är uppe. jag tror även att vi ska tjuvstarta å göra ett pepparkaks hus. =) det är så himla roligt å se hur nöjd abbe är med det när huset är färdigt. å så får man ju äta upp resterande av non stop´en när man är klar. =)


nä nu måste jag kolla till lill fröken som jag tror ha vaknat. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards