Alla inlägg den 5 mars 2011

Av zanna - 5 mars 2011 02:53

jag har haft fullt upp de senaste dagarna så jag har inte hunnit uppdatera bloggen. =)


i lördags så var jag på fest å det var hur trevligt som helst. jag tror inte att jag skrattat så mycket åt mina arbetskamrater som jag gjorde då. =)

när jag kom hem så hade vi besök så jag blev uppe nån timme till å prata med dom. trevligt.

när jag välkom i säng så tror jag inte att jag sov i mer än 3-4 timmar så vakande jag av att jag hade förvärkar (trodde jag) så jag gick ner å tog en alvedon å gick å la mej igen. jag vet inte om jag lyckades somna om igen men på morgonen när jag klev upp så förstod jag att det inte var nå förvärkar jag hade utan riktiga värkar, märkte även att jag bödde lite så jag ringde till siv å pratade med henne å hon sa att det var nog så att det skule bli bäbis snart å det hade hon så rätt i. =) var hemma hela dan å när kl bev 17 så ringde jag in på förlossningen för då var det 5 min mellan värkarna å jag hade ju inte så ont heller så jag tyckte att det kunna vänta lite. när vi satt i bilen så sa jag till karl "med min otur så har jag vä inte öppnat mej nå så vi blir kvar hur länge som helst." men när vi kom in å dom undersökte mej så hade jag öppnat mej 6 cm. jiippii sa jag det är snart klart. =) började med ustgasen direkt nästan å fick senare en EDA. å vad den hjälpte. =) var helt smärtfri fram tills det var dags att krysta. =) då hade dom tagit bort den en stund innan för att jag överhuvudtaget skulle känna värkarna. =) sen tog det tre min innan vår lilla alfonz var ute. en ljuvlig förlossning! helt underbar förlossning. jag trodde inte att man kunna säga så men det kan man! =)

22.18 kom han ut,efter knappt 4 timmar på förlossningen. =)

en liten underbar kille, som är jätte lik sin syster alma men har storebror alberts mun. =) får se hur han blir när han blir äldre, om även han blir blond å blåögd eller om han blir mörk å brunögd. =)


nä nu ska jag ta å gå i säng igen. har uppdaterat lite här nu iaf. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards