Alla inlägg den 27 mars 2011

Av zanna - 27 mars 2011 14:59

nu är vi tillbax i det förkylda igen. alma började på å snora å hosta i fredags så hon blir hemma från dagis i morgon iaf sen får vi se hur hon är på tisda. hon har nog haft lite feber oxå för hon har varit jätte lätt stött å jätte varmt, å så har hon fått astma besvär så hon har gått på ventoline å avedon o två dagar nu. =(

alfonz är snorig han oxå å är rosslig i halsen, så nu spolar vi hans näsa å suger ut allt skit. usch vad jag tycker synd om dom små när dom är sjuka. =( abbe är det ite lättare med för han berättar om han känner sig dålig.

när vi var på bvc i fredags så frågade sköterskan mej om jag inte var orolig för RS-viruset för det är tydligen jätte många barn som haft det nu å det har jag inte haft en tanke på så nu går jag å är orolig för att alfonz ska få det. ibland så är det bättre att inte veta vad som händer runt omkring för då slipper man bli orolig.


i helgen så har vi haft 70-års kalas i dagarna två, i fredags så samlades vi å åt våfflor å tårta å igår så var vi till sundsvall å åt mat med allihop. hur trevligt som helst. vi hoppade dock över efterrätten för det blev så  himla sent å barnen hade tröttnat på att sitta still så dom skulle åka till ovansjö å äta den men jga tog med mej alma å alfonz å for hem för alma var så himla varm å jätte trött.


igår så var även jag med gun ruth å lilla my till hassela å åkte slalom. hur skoj som helst. =) =) jag hade blivit lovad av karl att jag skulle få mej ett åk i år innan dom stänger så då passade jag på igår när dom andra kunde. jag kan säga att det känns idag att jag har varit gravid i två år för fy vad jag har ont i kroppen, jag gav upp innan dom andra tre oxå för sista åket så hade jag en sån kramp i benen så jag visst inte hur fort jag skulle ta mej ner för backen å till hotellet. men ack så roligt jag hade. nästa vinter så kan jag lova att det kommer att bli mer åkande å då är det även dags för alma att ta på sig skidorna. då har hon ändå hunnit att fylla två så då är det dags för henne å jag tror inte att det kommer att bli nå problem att lära henne att åka för hon är så himla duktig motoriskt sett. =)


nä nu ska jag ta å lägga mej å vila lite innan lilleman vaknar igen. trött å ont i huvudet idag. =(


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards