Alla inlägg den 10 april 2011

Av zanna - 10 april 2011 10:28

louise med barn sov här natten mot igår å så trevligt vi hade det med alla barn. =) 

strax innan louise skulle åka hem vid 18 så sa hon att hon tyckte att alfonz var varm men det var inget jag hade tänkt på för han är jätte varm jämt. men sen så tänkte jag efter å han hade varit slö hela dan å sovit däligt på natten så jag tog en temp å det visade sig att han hade feber, så jag ringde rådgivningen innan louise for å där sa dom att han var så liten så det var nog bäst att åka på akuten å visa upp honom för alla barn under 3 månader ska på läkarundersökning vid feber. så det var bara att ringa till mamma som fick ha alma i natt igen så jag kunna fara iväg, ringde även till en av karls systrar som fick följa med mej för jag ville inte åka själv. hon på rådgivningen skrämde upp mej lite så  jag blev rädd.

när vi kom in på akuten så var affe gnällig å inte ett dugg nöjd. vi fick träffa läkaren som tog en sänka som var förhöjd å han sa att han skulle få inhalera adrenalin å så skulle han få en alvedon supp, å sen så vaknade affe till liv å vart hur pigg som helst. en virus infektion är vad han har å om han hade feber idag oxå så skulle ivi komma in igen å ta en ny sänka. men han har legat på 37,2 nu när jag har tagit den så han är feberfri tack å lov.

tänk att allt ska hände mej när karl är borta. fattar inte, det händer nånting jämt. =( det ska bli så skönt att han kommer hem idag!!!


har för övrigt sovit själv i natt å jag tror att jag har sovit hela natten, har gruvat mej för det men det har ju gått bra. tycker inte alls om att vara själv men när jag väl är det så har det varit skönt så jag förstår inte riktigt varför jag gruvar mej. men men..

abbe ska snart hämtas hem från ovansjö för karl ville ha honom hemma när han kom så jag ska ta å äta lite nu göra mej i ordning för att hämta hem donnan. har saknat henne jätte mycket. första gången som hon sovit borta i 2 dagar. första gången hon sov borta var hon knappt 4 månader. nu när det har gått bra att lämna bort henne (för min del) så kan man ju göra det oftare. alma bryr sig ju nte om att hon sover nån annanstans men jag har haft lite svårt för det. tycker inte om att vara utan alla barn men dom kan ju inte vara hemma jämt heller. =)


nä nu blir det en kaffe till så jag vaknar till liv. =)


ÄLSKAR ALMA ALFONZ KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards