Alla inlägg den 14 december 2009

Av zanna - 14 december 2009 18:19

idag har båda barnen haft en dålig dag. abbe har varit på dåligt humör sen han klev upp å vi har inte gjort nå annat än å varit ovänner idag. varit grinig å vill inte alls göra som man säger å även fast jag försöker hitta på nå med honom så tröttnar han jätte fort, å inte har det hjälpt att alma har skrikit hela dagen heller. tur att min my har varit här ett par timmar å hjälpt mej med alma så jag har kunnat göra det som skulle göras å så jag kunna aktivera abbe lite. tack tack my!

jag tror att det är pga att vi byter på söndagarna som gör att abbe blir såhär, han tycker väl att det är jobbigt skulle jag tro å han tycker inte heller om att vara på dåligt humör å det förstår jag. det krävs mycket uppmärksamhet från både mej å karl när han kommer hem igen. å nu när han inte får lika mycket uppmärksamhet av mej som han fick förr så är det klart att han protesterar å bråkar lite extra. när jag å abbe satt å pratade så sprang han upp på rummet, jag trodde att han skulle hämta sin batman mask men så hör jag hur han slår nånting i golvet flera gånger å när han kom ner så frågade jag vad han gjorde eftersom det bankade så mycket å då sa han att han slagit huvudet i taket men det trodde jag inte på så jag frågade igen å då sa han att han slagit sönder en bil. varför han gjort det visste han inte själv men då serru så fick han gå upp på rummet igen å tänka över vad han gjort å sen kommer ner igen. vi kom överens om att så gjorde man ju faktiskt inte å han skulle inte göra så nå mer sa han. abbe är ju en sån snäll å glad kille annars å jätte duktigt på allt så man blir lite ledsen när han beter sig illa. men alla barn måste ju få visa sina känslor å det blev bilen som han attackerade. å så har vi satt upp tv regler för abbe så han får kolla på tv före frukost å efter middagen. så det gör nog lite grann att han är på dåligt humör oxå. det blir annars så att han kollar på tv hela dagarna om han får bestämma å det vill vi inte. å lilla alma blev det nog lite för mycket för igår när vi var på kalas, inget blev som det brukar med sova å mat. så det är klart att hon protesterar oxå. så fort hon har somnat å jag har lagt ner henne så har hon vaknat å skrikit till man har taigt upp henne å när hon somnat om så provade jag ingen å det blev samma visa. inte förns farmor å farfar kom som alma kunna sova själv å då var kl 15.30 å då skulle jag börja med maten å det var ju bra att hon slappnade av lite då. som sagt ingen bra dag. blir nog bättre imöra hoppas jag för då ska jag å abbe åka till laban å leka. gissa om abbe blev glad när jag sa att vi fick komma dit imöra. JAAAA! sa han bara. =) =)


nu har karl å alma somnat i soffan å farfar sitter å slumrar i en fottölj å jag å abbe kollar på tv. =) vilket gäng! hihi


nä nu kanske man ska ta rätt på disken så man slipper det imöra.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram


Ovido - Quiz & Flashcards