Alla inlägg under december 2009

Av zanna - 13 december 2009 03:41

min lilla alma vaknade för en stund sen så nu har jag gett henne lite mat så nu har hon somnat igen mätt å belåten. =) härligt härligt. =)


om det är så att folk blir förbannad över vad man skriver i sin blogg å om man vet med sig själv att man blir sur över det så ska man inte läsa andras bloggar.

vad är det för mening att läsa lusen av folk bara för att man skriver det man känner för. helt meningslöst. har en ond aning om detta men om jag ska vara ärlig så struntar jag i om folk hakar upp sig på vad jag har skrivit.. är det nån som vill slösa tid å energi på att skälla på vad som bara är sant så be my guest!


nä nu ska vi nog ta å gå i säng å ropa på john blund ihgen. =)


natti natt allesammans. =)


ÄLSKAR KARL ALMA Å ALBERT!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av zanna - 12 december 2009 20:42

idag så vaknade jag å alma kl 06 men när karl klev upp så skickade han mej i säng en stund till, det var mycket skönt kan jag säga. =) en ängel är vad han är!

vid 10,30 så for vi å hämtade abbe för då skulle vi på skridskoskolan i njurunda.

han var jätte duktig idag å åkte så mycket bättre än förra gången. han gav till å med bort sin bygel till en lite flicka som hade det jätte kämpigt. så himla snäll den lilla killen. =) blir så stolt!!! =) nästa gång så har jag bestämt att jag ska åka med honom. om jag kan ha gun´s skridskor vill säga. det finns dom som borde enagera sig lite mer i sina barn så som vi gör. man blir så mycket mer uppskattad då. =)


när vi var klar med skridsko åkandet så for vill till ovansjö å lämnade abbe å drack en kaffe innan jag å karl for vidare till birsta å handlade å köpte klart allt till allas julklappar så nu har vi bara sven å sussie kvar. tack å lov för det. å det ska jag fixa när barnbidraget kommer. =) sen är allt till alla klart!!!!


imöra så ska vi till oskar som fyller 6 år, å jag skulle tro att vi blir där från morgon till kväll. ska bli gott med lite tårta.=) abbe har varit där på badkalas idag. å sen blev det så att han skulle sova kvar där för hans mamma skulle på nå julbord så hon kunna inte hämta honom.. men men.. hennes huvudvärk.

vi hade gärna hämtat hem honom till oss men eftersom det är henne vecka så har vi bokat annat. men imöra kommer äntligen den lilla goingen hem igen!!!


nä nu ska jag ta å vara lite social. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 11 december 2009 18:40

idag har jag varit överallt känns det som. började min morgon med att bli inbjuden till patricia å hannie på kaffe å lussebullar.  mycket gott å mycket trevligt. =) hannie blir större å större för varje besök. =) å snart så fyller hon ju 1 år oxå. oj oj vad tiden går fort. hon var mycket intresserad av alma. hon ville sitta i mitt knä medans jag skulle sätta fast alma i bilstolen så jag tog upp henne en sväng men det gick inte så bra för mej med henne i knät så hon fick gå till sin mamma då. =)

sen så skulle jag åka till min my men hon var inte hemma så då for jag till mamma istället. lika kul att åka dit varje gång, jag blir ignorerad. hihi var där tills jag skulle gå till fyren å kolla när abbe lussade. fy så duktiga alla barnen var, dom sjung på svenska engelska å spanska. =) abbe var den sötaste lilla stjärngossen jag har sett nångång. =) så himla söt. han hade otur å tappade stjärnan från pinnen men fröken satte tillbax den igen. =) fick världens kram av han när dom sjungit färdigt. å så hälsade han på alma förstås. varken jag eller karl hade tid å stanna på fikat för karl jobbade å alma var hungrig å jag hade glömt maten till henne i bilen så det var bara att fara hem. jag har varit så himla disträ idag så det är inte sant. kanske beroende på sömnbristen. =)


när jag kom hem så skulle linnéa jansson komma på besök för jag skulle få en gåstol å en babysitter av henne som jag ska ge till sven å sussie. =) så nu har ni det oxå. =) bra va??

linnéa blev här till strax innan 18 så vi hade en mycket trevlig kaffe stund. =) alma spydde ner henne nästan det första hon gjorde när jag gav henne till linnéa. hihi förlåt för det. =) men jag tror inte att hon led så mycket av det. =) =)


nu ligger lillkrösa å sover å jag sitter här å skriver om dagens händelser. imöra så bär det av till skidskoskola med abbe å sen lämnar vi honom i ovansjö för han ska vara på badkalas å jag å karl ska fara till den stora staden birsta å stor handla å köpa nån julklapp. vi måste ju ha mat på bordet när abbe kommer hem igen. =) jiippii!!! snart har jag nån att prata med igen å busa lite med å dessutom så har jag planerat att vi ska göra ett pepparkakshus nån dag. =) skoj skoj. abbe hade jätte skoj när vi gjorde det ifjol å när vi skulle ha granris som huset skulle stå på så gick vi ut å plockade det när det var snöstorm. hihi det var mindre spännade men kul var det å det är ju huvudsaken. =)


nä nu ska jag ta å vara lite social innan den här kvällen är slut. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 9 december 2009 15:56

idag så har jag å alma tagot en riktig sovmorgon, var uppe till 01.30 i natt så det var välbehövligt. =) jätte skönt kan jag säga att det var.  =) det får inte bli en vana bara. hihi


var tvungen att åka å handla lite idag oxå så då ringde jag till min moster å frågade om hon var hemma å det skulle hon vara. mamma har tjatat på mej att jag ska åka å visa upp alma för henne för min moster har tjatat på mamma så då gjorde jag det. blev där i över två timmar. å vad gjorde jag då, jag kom på att jag hade glömt skötväskan hemma så då fick jag väl köpa en nappflaska å blöjor fast jag inte behövde det. för mat skulle jag ju ändå köpa hem till alma... hade glömt bort hur lika elaine å mamma är varann. =) dom ser mer ut som tvillingar än vad jag å my liknar varann.. hihi.dom har även samma personlighet å röst. skumt.


nu är jag hemma igen å jag funderar på vad jag ska göra för mat.. är inte sugen på nå spec å att fråga karl vad han vill ha är ingen idé för han är lika dålig som mej på att komma på nå.. hihi. det är enkelt som tusan när abbe är här för då är det han som bestämmer middan. =) =) hämtat in ved skulle jag oxå behöva göra men det blir ett sånt väldigt springande för mej. mycket enklare för karl för han orkar bära backen men det gör inte jag så jag får gå fler gånger innan den är full.. lite klen. =)


egentligen så hade jag inte så mycket att skriva men det blev ju nå rader iaf. =)

nä nu ska jag ta å mysa lite med alma å kolla på tv innan jag sätter igång å gör nå. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av zanna - 8 december 2009 14:37

  en mycket stolt albert till storebror!! <3 <3      även en mycket stolt pappa! <3 <3

     på hemväg.  

bara 12 timmar gammal!



i natt så har det varit riktigt jobbigt, lilla alma vaknade 00.30 å somnade inte om förns kl var 03.30 sen vaknade hon kl 08.00 å sen var det full fart å nu har hon äntligen lyckats komma till ro. själv lider jag av sömnbrist å haft en väldigt ond huvudvärk som inte släppt förns nu. men det är väl så det är att vara småbarnförälder. =) vill gärna ha fler så jag får stå ut. =) =) inte mej emot. hihi


har nu fattat mej på hur man lägger ut bilder så här har ni fyra stycken. =) är inte så bra på sånt. hihi.


nä nu ska jag se om jag får besök av hanna å linda. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 7 december 2009 14:54

idag är det månda å en ny dag å ny vecka med massor av saker på "att göra listan". idag så har vi varit å hämtat julklappar, skulle nu bara ha varit å köpt julklappspapper så jag kan slå in dom. =) skoj att ge bort men svårt att komma på. samma sak varje år. å de flesta av karl syskon har ringt å frågat vad dom ska köpa till karl å  jag har ingen aning. vi har bestämt att vi inte ska ge bort nå till varann i år utan vi ska köpa skridskor, abbe måste ju ha nån att åka med på skridsko skolan. =)


idag så for abbe till sin mamma så nu är det första dagen av 6 med tystnad i huset.=( =( nu är det bara alma å jag å hon säger inte så mycket alls. mest när hon är hungrig bara. vilket är skönt ioförsig men nu har jag ingen att prata med på dagarna. det är ju lilla abbe som sköter allt snack här.=) =) =) det blir till å tigga åt sig kaffe överallt nu så jag får lite sällskap. hihi


har fortf tänkt att jag ska ut å gå varje dag men det bli vara när det inte regnar å det är ju typ regn varje dag å det är så j*vla trist. är det konstigt att man bara är inne å inte göra nå annat än å tvättar å plockar å har tråkigt. jag vil ha minus grader snö å lite sol.  då skulle jag må gott kan jag säga. =)


igår så storstädades hela huset å de flesta av alla små tomtarna åkte fram å lite annat smått. det blev riktigt juligt här i huset nu.


nä nu måste jag ta reda på lilla alma som vaknat. <3


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss å kram

Av zanna - 5 december 2009 22:01

idag är det lördag å det var en stressig morgon imorse. jag å alma låg å sov till kl 10 å kl 11 skulle abbe vara i njurunda på skridskoskola. otroligt nog så han vi äta frukost å jag hann duscha å vi var där 5 min innan det började. =) racerfart. =)

efter skridskoåkandet så for vi till birsta för jag har lovat abbe i två veckor att vi ska fara dit så han fick köpa nå för sitt presentkort som han fick när alma föddes. å så var jag å lämnade in min förlovningsring för förstoring. den är lite tajt å det har den varit ett tag.. redan innan jag blev gravid så var den lite tajt. men nu kommer den att passa bättre. =) saknar att ha den på mitt finger.


hoppas att det är fint väder imöra så man kan ta sig en promis. vill ut ut ut å gå men det har ju varit så taskigt väder så man vill inte ens gå till postlådan.. =(  gick till siv å rune igår kväll men det blev inte mer för att snön gick över til regn. så när vi gick hemåt så gick vi in till mickels istället å där blev vi bjuden på en breezer å karl en öl. det var det första i alkohol väg som jag druckit sen i januari när jag var till min kusin i sthlm.. oj oj vad gott det var!!! =) =)


nä nu ska jag ta å kolla om det är nå spännande på tv. lite kvalitetstid med karl när barnen sover. jag läre väl somna jag oxå gissar jag men då har jag försökt iaf. hehehe.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 3 december 2009 16:27

nu har det äntligen blivit minus grader. =) hoppas att det håller i sig så att det blir nåns snö nån gång. jag tycker lite synd om alla barnen som måste börja ta på sig sina overaller  för att kunna vara ute men det är ju ingen snö så det känns inte helt rätt. själv så längtar jag oxå tills det blir snö. det blir ju lite ljusare ute då oxå å det tycker jag om. men helst av allt så vill jag ha en vit jul å det kommer de inte att bli om det fortsätter såhär. =(


idag så var jag å vägde alma. =) hon väger nu 4030 å är 54.3 lång. =) det är jätte kul att åka å väga henne för jag blir lika glad varje gång. =) jag fick även en tid hos en läkare på en gång för vi är lite fundersamma på hennes ena höft. lederna satt löst när hon föddes å det har inte gått till sig än men det var ingen fara sa läkaren så BVC läkaren ska kolla på den oxå när vi ska dit den 16e. hon är rörlig å har inte ont så det är ju bra. risken finns att hon blir låghalt när hon börjar å gå om det inte går till sig. det gick att åtgärda men det var krångligt när dom är så små. men det är bara att vänta å se. hon är ju inte mer än 1 månad än så de är långt kvar tills hon tar sina första steg. =)


imöra så ska jag på sjukgympa igen.. måste ta med mej båda barnen så jag är lite stressad över det men det ska nog gå bra. tur att alla mina övningar inte tar så lång tid så vi bir där max 30 min skulle jag tro. får se hur det går. det kanske till å med är så att abbe hellre är med farmor å farfar..


nä nu ska jag ta å börja med maten, karl kommer snart å ruth oxå. så det blir en snabb midda för de tre för att abbe ska på portkul. hoppas att det blir riktig skidåkning snart för att abbe är jätte sugen på sina skidor. =) han provar å provar å provar. så söt den lilla killen! helt underbar. =) =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards