Alla inlägg den 8 februari 2010

Av zanna - 8 februari 2010 13:05

jag sitter nu inne å väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga den innan alma vaknar, för då blir det mat å sen förhoppningsvis en promis om killarna orkar. (abbe å oskar)

jag å abbe gick ut efter frukosten å vi gick upp på taket å skottade av det lite. för att abbe skulle få följa med upp så var vilkoren att han skulle ha hjälm å inte gå utan krypa eftersom taket är lite halt å det gick bra. han hoppade ner därifrån ett par gånger tills jag var klar å sen så var vi båda nere på marken. tror att abbe tyckte det var jätte skoj.

när alma vaknade så fick hon ta sin första tur i sin pulka som hon fick i julklapp. =) hon tyckte att det var skoj för hon skrattade lite emellan åt. =) abbe drog å jag gick bakom. =) han är så snäll med henne så det är inte sant.

på torsda så far vi ill hassela. vi ska vara där över helgen med ovansjö folket. =) ska bli skoj. ann har gett sig faan på att innan den här vintern är över så ska abbe kunna åka slalom själv. hoppas att det går. =) jag vet inte om jag å alma ska sova över men jag tror att karl å abbe ska det. det känns inte som om jag vill att alma ska väcka alla när hon vaknar på natten å är hungrig så vi får se hur vi gör.


nä nu tror jag att jag har skrivit nog för den här stunden.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 8 februari 2010 09:04

idag är det en ny vecka å abbe är äntligen hemma igen. =) så nu blir det livat i huset igen. =)

igår så var vi å köpte en stol till alma så hon kan sitta med när vi äter. hon vill inte vara på golvet längre. å den nya stolen funkar perfekt. hon tycker det är jätte skoj att sitta i den å kolla på oss. igår när vi åt så fick även hon lite av sin mat å det var smaskens. en riktig njutare men när maten tog slut så vill hon ha mer men jag vågade inte ge henne nå så då blev hon sur. =) hon får bara nå teskedar av barnmaten, hon ska ju egentligen inte ha än men vi har tjuvstartat. =)


igår så köpte vi även skridskor till mej, jag ringde till en med traktor å frågade om inte han kunna dra av planen för det var ganska mycket snö där, han fick se om han hann för han skulle iväg på hocky. men jag hörde inget av honom så det blev nog ingen planskottnig. vi hade tänkt å ta med oss alla barnen å åka skridskor på eftermiddan. men det var nog lika så bra att det inte blev för när abbe kom hem från kusinerna så var han slutkörd så det var nog ganska skönt med bara tv´n för honom. =) =) dom hade varit ute precis hela dagen så när han kom hem fanns det inte ett plagg på honom som var hans. allt var blött. så han fick låna lilla my´s byxor, stövlar å oskars jacka. det riktigt rann av honom. hihi det är så det ska vara när man är ute. =) =)


nä nu ska jag ta mej en kaffe till å sen frukost. =)


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards