Alla inlägg den 19 februari 2010

Av zanna - 19 februari 2010 21:24

idag så har jag varit med mamma på HC. det gick bra. alma charmade in sig hos dom i väntrummet. =) vi klev upp 06.30 så vi skulle hinna i tid. alma sov hela natten så jag vaknade pigg, men bara för att hon sov hela natten så har jag vaknat flera gånger. men jag har lite svårt att slappna av när jag är ensam hemma så det är väl därför.

sen for jag å lämnade mamma å alma hos dom, fick nämligen inte upp bagageluckan på opeln så jag fick inte med mej nån vagn så mamma var barnvakt medans jag å louise  for till den stora staden hudik å shoppade lite. =)

jag köpte tre pyjamaser till alma. jag är besatt av såna å jag vet inte hur många hon har i den strl hon har nu. en ny varje natt. =) å så var vi på dollar å där köpte jag en väckar klocka till mamma för hennes hade gått sönder. å så lite annat smått å gott. =) köpte även en "mitt första år" bok till alma. jag har velat ha en sån länge till henne å nu hittade jag en. satt å fyllde i lite i den men alla datum som tex när hon flinade eller skrattade första gången är ju helt omöjligt att komma ihåg. det är ju jätte skoj å ha en sån. spec för henne när hon blir större. =) nu vet jag inte om jag har skrivit om filten hon fick men den kommer ju oxå att vara jätte skoj att ha när hon blir större. beställde även en syntest tid för jag måste göra nå åt det här nu. prickarna har kommit tillbaka å det är väldigt irriterande nu när det är vitt ute å så ser man en massa svarta prickar.. =( så nu måste jag fråga vad det är för fel. å om inte annat så har jag nog fått sämre syn för jag är hellre utan glasögonen än att jag har dom på. men men.. när jag å alma kom hem igen så hängde jag tvätten som jag startade imorse å den hängde jag i köket så den hinner torka tills imöra för då ska vi nämligen åka till vemdalen om det är bra väder, jag vägrar köra 25 mil i en massa snö. jag å erik´s tjej fia å alma. trevligt trevligt. karl å gänget for igår så vi far dit över en natt bara. kommer nog att bli lite jobbigt att fara så långt å hem igen..men vi hoppas på det bästa.

nu har jag nästan nyss kommit in för jag har varit tvungen att flytta över almas stol till saaben å jag har ju aldrig satt fast hennes stol så nu har jag krånglat med det. jag hade karl i telen så jag fick lite hjälp. =)

har börjat att göra iordning lite, fyllt en burk med ersättning, en matburk å en pyjamas å blöjor å tvättlappar. så nu är det bara vagnen som ska ut, en sovsäck å kudde till mej å ett täcke till alma. hon kommer ju att ligga å sova i vagnen så då vill jag ha ett täcke till henne å sen kläder till oss båda. =)

hoppas bara på att det blir bättre väder annars så blir vi hemma. =(


nä nu ska jag ta å slappa lite å kanske föröka med att gå i säng tidigt ikväll med om vi ska fara vid 09.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards