Alla inlägg den 11 februari 2010

Av zanna - 11 februari 2010 16:57

måste byta lösen till bloggen... det har kommit ut även fast jag bara gett det till 5 pers... hör av er per sms till mej så får ni det nya å den här gången ge faan i att ge det vidare.


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Av zanna - 11 februari 2010 08:21

nu har jag inte skrivit på två dagar. har haft fullt upp hela dagarna som har gått, har inte haft tid å kolla mejlen heller.

i måndags så var oskar här hela dan, abbe å han hade jätte skoj hela dan, dom åkte skidor till farmor/mormor å jag gick breve. dom är jätte dukiga. =) när vi kom hem så gick kristina förbi så vi stod å surrade en stund.

vet inte men det känns som om jag har skrivit om det här redan... =)

körde hem oskar vi 18 tiden.


i tisdag så var abbe på dagis å när jag skulle hämta honom så ringde linnéa j å ville komma  hälsa på så det fick hon göra. det var meningen att vi skulle åka till en helt annan linnéa i sundsvall men hon hade dubbelbokat oss så linnéa j kom istället. =) satt å pratade i över två timmar. =)

vi fuskade lite med abbes datatid men det kommer jag aldrig mer att göra för när jag sa att han skulle stänga av så fick han ett riktigt vredesutbrott. jag vet att han kan bli arg men att han kunna bli så arg det visste jag då inte. han låg på sitt rum å skrek i över 1 timme, jag gick upp å försökte prata med honom flera gånger å när jag frågade om han hade lugnat ner sig då skrek han nej så då gick jag igen å så höll jag på.. det som är lite tråkigt är att abbe inte tar mej på allvar när jag säger saker till honom. "jaha" säger han bara. men det är väl lite av trotsen som kommer in i spelet oxå som gör att han är så nonchalant.


igår så var vi till anna l å hälsade på, om 5 veckor så ska hon ha bäbis, å jag kan ju säga att jag är inte avundsjuk på vad hon går å bär på. fy fy.. vi blev där i flera timmar.. =) när vi kom hem så var det bara till att börja med maten å göra alma ordning för farmor för vi skulle ner å åka skridskor å ville inte ta med henne. å tur var väl det för jag hämtade hem henne igen vid 21.30 vi fick börja med att skotta plan å kenneth hade redan varit där i 40 min när vi kom så han hade gjort grovjobbet´. men när vi kunna åka så slutade vi inte heller. karl gjorde världens vurpa när han skulle undvika att åka in i oskar men det slutade med att karl dönade ner i isen med huvudet före så han har blåöga idag å är jätte svälld. det ser bra ut idag men imöra är nog ögat ännu blåare. abbe kom å berättade för karl när han satt å vilade "att det är så där det går om man inte har hjälm, du kan få låna min om du vill" han är så söt. =) =) gun for till farmor å skulle hämta mer vatten för vi drack upp vårat innan vi ens hade fått på oss skridskorna. å då bad jag henne kolla alma på en gång, hon har en tendens att frysa som en liten gnu när hon är där så jag klädde på henne jätte mycket. hon frös inte som tur var. =)


idag så ska jag å abbe å alma packa oss iväg till hassela. =) abbe kommer att bli kvar där tills på sönda men jag åker hem. känns bara så krångligt att packa grejjer till en bäbis för fyra dagar. å så hon alma dregglar å kräks(ibland) kommer att bli mycket kläder å dessutom så vill jag inte väcka allihop när vi kliver upp på natten.. men karl skulle sova där från fre-lör, å det får han väl göra. vilket betyder att jag får en hel kväll natt för mej själv igen. =) det var ganska skönt sist så jag kan tänka mej att det blir det nu oxå.


igår så tänka jag att jag skulle överraska karl med at boka en hotellnatt. vi fick en smartbox i julklapp -08 å jag skulle bara kolla när den gick ut å sen boka en natt. men det visade sig att den gick ut den sista den här månaden så jag var ju bara tvungen att prata med karl så min suprise gick i stöpet. men den 27 så ska vi sova på first hotell i sundsvall. vi hade ingen lust att åka iväg så långt eftersom jag inte har sovit utan alma nångång så vill jag ha henne i närheten å vill jag så kan jag åka hem å hämta henne om det skulle bli alltför jobbigt. karl tycker att jag är löjlig men hon är ju min lilla tjej å hon är ju fortf jätte liten, å så ska jag sova utan henne... men abbe å alma skulle få vara i ovansjö med ann å reine, är det nån jag kan lämna henne till såhär första gången över en natt så är det dom. då säger karl oxå att jag är löjlig för jag kan lita på alla för han tror alla klarar det. ja men det gör jag med men ann har ju ändå två barn själv så blir det nå så kan ann hantera det bäst tror jag. det är inte att BARA lämna bort henne, som vi har kämpat för att få henne så är jag livrädd att det ska hända henne nå men det fattar inte karl. så då blir jag löjlig istället...hon är min ögonsten å jag kommer nog alltid att vara extra fjantig med alma vare sig jag har ett barn eller tio barn.


nä nu måste vi göra nån nytta om vi ska komma iväg...


ÄLSKAR ALMA KARL Å ALBERT!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards